درخشش کانون در جشنواره فیلم فجر با دو سیمرغ و یک دیپلم افتخار

آیین پایانی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر روز جمعه ۲۲ بهمن برگزار شد و فیلم‌ «در آغوش درخت» و پویانمایی «بچه زرنگ» موفق به دریافت سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم باحضور اهالی سینما و چهره‌های فرهنگی هنری در برج میلاد برگزار شد.

در این آیین، پویانمایی «بچه زرنگ» به کارگردانی بهنود نکویی و محمدجواد جنتی و با تهیه‌کنندگی حامد جعفری سیمرغ بلورین بهترین پویانمایی را دریافت کرد.

این انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری است که با همکاری موسسه هنر پویا تولید شده است.

درخشش کانون در جشنواره فیلم فجر با دو سیمرغ و یک دیپلم افتخار

حامد جعفری بعد از دریافت این جایزه گفت: این جایزه را به نمایندگی از عوامل گروهم دریافت کردم و این جایزه متعلق به آنهاست. امیدوارم انیمیشن بتواند به عنوان راهگشای سینما و گیشه توجه بیشتری به آن شود. از دوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکر می‌کنم.

همچنین در بخش بهترین فیلمنامه، بابک خواجه‌پاشا برای فیلم «در آغوش درخت» موفق به دریافت سیمرغ بلورین چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شد.

«در آغوش درخت» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره تولید شده است.

خواجه پاشا پش از دریافت این جایزه بیان کرد: با افتخار این سیمرغ را بر طاقچه خانه خواهم گذاشت سیمرغی که مجید مجیدی، عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، رضا میرکریمی و خسرو شکیبایی به خانه برده‌اند. آنها فرهنگ ما را به جهان معرفی کردند، اگر اعتراضی دارید سینما و تئاتر بهترین ابزار مدنی برای اعتراض است. نباید سینما را تحریم کرد. هنر تحریم کردنی نیست. من در خدمت مردم ایران، خانواده شهدا به ویژه خانواده عشقم یعنی شهید باکری هستم.

خواجه پاشا همچنین دیپلم افتخار بهترین فیلم اول (کارگردان اول) را برای فیلم سینمایی «در آغوش درخت» به دست آورد.

مراسم پایانی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر روز جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در سالن برج میلاد تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =