کد خبر: 323749
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
بازدید 248
مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

نشست آموزشی طراحی کاراکتر، تصویرسازی و انیمیشن برای مربیان آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، دومین روز از نشست‌های آموزشی مربیان آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با آموزش تصویرگری و انیمیشن ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ سپری شد.

بنابر این خبر، نگین خاندانی مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان درباره طراحی کاراکتر به زبان ساده و با اشکال هندسی بیان کرد: برای این کار ابتدا می‌توان از اشکال هندسی ساده استفاده و سپس با اضافه کردن جزییات آن را پرداخت کرد.

وی افزود: در طراحی کاراکتر جدید ابتدا به کاراکترهای حیوانی شخصیت و خصوصیات انسانی می‌دهیم و با تلفیق طرح ابتدایی کشیده شده با کاراکترهای از قبل خلق شده و دارای شخصیت، طرح مورد نظرمان را تکمیل می‌کنیم.

خاندانی این سبک کار را در واقع خلق یک شخصیت قبل از داشتن قصه آن دانست و افزود: کاراکتر طراحی شده با قرار گرفتن در یک فضا با تکنیک‌های مختلف چون نقاشی، کلاژ و ... به یک فریم از یک تصویرسازی تبدیل می‌شود و می‌توان از آن برای ساخت یک انیمیشن استفاده کرد.

این درحالی است که، مریم حسین‌پور مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدرس انیمیشن بعد از طراحی کاراکترها و قرار گرفتن در فضای مناسب عنوان کرد: در مرحله بعد یک اتفاق و داستان کوتاه را برای شخصیت‌ خلق شده در نظر بگیرید. و برای ساخت کاراکتر «کات‌اوتی» توضیحات مفصلی داد.

کات اوت دستی یکی از مدل‌های انیمیشن دوبعدی است که به عنوان ساده‌ترین شیوه برای یادگیری و آموزش انیمیشن استفاده می‌شود. کاراکترها در این شیوه روی کاغذ طراحی شده و بوسیله میز نور روی مقوا انتقال پیدا می‌کنند. برای ساخت مفصل‌هایشان هم از دگمه چفتی فلزی استفاده می‌شود که کار را برای انیمیت یا پویانمایی آسان می‌کند. کات‌اوت دستی زیر دوربین انجام می‌شود و معمولا سازنده اثر بعد از عکاسی، فریم‌ها را داخل نرم‌افزار برده و کامپوزیت و صداگذاری می‌کند.

 مربیان هنری کانون استان بعد از ساخت کاراکترهای مقوایی متحرک و عکاسی از آن‌ها با نرم افزار «استاپ ‌موشن ‌استودیو پرو» آثار خود را متحرک سازی کرده و خروجی نهایی را گرفتند.

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

مربیان هنری به کاراکترها جان بخشیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =