قصه‌گویی به زبان اشاره در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

قصه‌گویان برجسته و برگزیده کشوری و بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هر شب در قالب‌ها و شیوه‌های مختلف از جمله زبان اشاره به قصه‌گویی می‌پردازند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون با حضور در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره‌ برنامه‌های کانون پرورش فکری در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم دو بخش را به موازات هم تدارک دیده‌ایم؛ بخشی برای کودکان و نوجوانان و بخش دیگر را نیز به والدین اختصاص داده‌ایم. بخش نخست، عرضه محصولات فرهنگی با موضوع قرآنی و دینی است و شامل کتاب، بازی و سرگرمی‌های سازنده می‌شود. بخش دوم نیز برنامه‌های فرهنگی با موضوع قرآنی و دینی را دربرمی‌گیرد که با هنرنمایی مربیان انجام می‌شود و قصه‌های قرآنی اصلی‌ترین مضمون آن‌ها خواهد بود.

 حامد علامتی با اشاره به این‌که بیشتر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر پایه کتاب است، افزود: بیشتر کتاب‌های قرآنی و دینی انتخاب‌شده شامل داستان‌های پیامبران می‌شود اما از آن‌جایی که مخاطب کانون، کودکان و نوجوانان هستند به این موضوع‌ها به‌صورت غیر مستقیم پرداخته می‌شود که البته این رویکرد از مهم‌ترین ویژگی‌های آثار کانون در این زمینه است.

او در ادامه از حضور قصه‌گویان برجسته و برگزیده کشوری و بین‌المللی در این رویداد فرهنگی و قصه‌گویی آن‌ها در قالب‌ها و شیوه‌های مختلف از جمله زبان اشاره خبر داد و در عین حال با اشاره به استقرار تماشاخانه سیار کانون در محدوده نمایشگاه قرآن کریم افزود: در کنار قصه‌گویی و معرفی کتاب‌های مختلف از سوی مربیان، آیین رونمایی از کتاب‌های گوناگون با موضوع‌های قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های کانون است.

علامتی در پایان سخنان خود ضمن بیان این که به یمن ماه مبارک رمضان، ثبت‌نام در کانون برای کودکان و نوجوانان حاضر در سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم رایگان خواهد بود، گفت: کتاب «خداحافظ راکون پیر»، «مجموعه کتاب‌های تاریخ پیامبر»، «کتاب تشنه لبان»، «کلوچه‌های خدا»، «درجست‌وجوی خدا»، «اعترافات غلامان»، «دعوت خدای دست و دلباز»، «فرزند زمان خویشتن باش»، «او همنشین فرشته‌ها بود»، «دعای موش کوچولو» و... از جمله آثاری است که در غرفه کانون عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =