نمایش «ماهی رنگین کمان» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اجرا می‌شود

نمایش عروسکی «ماهی رنگین کمان» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی قرآن اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش بر اساس داستانی به همین نام نوشته مارکوس فیستر به نگارش درآمده و کارگردانی آن را زهرا مریدی برعهده داشته است.

نمایش عروسکی «ماهی رنگین کمان» در قالب «تئاتر کوچک» با تلفیق شیوه‌های میله‌ای و تاپ‌تیبل برای اجرا در محیط‌های کوچک و کتابخانه‌ها مناسب است.

این نمایش به تهیه‌کنندگی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون، درباره ماهی رنگین‌کمان خودخواه و مغروری ‌است که همیشه با کلام و رفتار ناپسندش، دیگر ماهیان دریا را از خود می‌رنجاند، تا اینکه تنهای تنها می‌شود و این تنهایی طولانی او را غصه‌دار می‌کند و اینجاست که هشت‌پای دانا راه تازه‌ای در زندگی به او نشان می‌دهد و...

بر اساس این خبر، هنرمندان بازی‌دهنده‌ عروسک در این نمایش آرزو صدری و هوتن آزادی هستند.

این نمایش پیشتر در مراکز فرهنگی‌هنری کانون، مدارس، مراکز خیریه و درمانی و نیز محوطه باز مرکز تئاتر کانون اجرا شده است.

نمایش «ماهی رنگین‌کمان» از ساعت ۱۷ تا زمان افطار و از افطار تا ۱۲ شب در پنج نوبت برای بازدیدکنندگان در غرفه کودک و نوجوان واقع در انتهای سالن شبستان، ستون ۱۱۳ اجرا می‌شود.

اجرای این نمایش از ۱۲ فروردین شروع شده است و تا ۲۲ فروردین به‌مدت ۱۰ شب ادامه خواهد داشت.

مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۹۵ با ارائه طرح «تئاتر کوچک» و تولید و ارسال بسته‌های نمایشی به سایر استان‌ها به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق دوردست از هنر نمایش تلاش کرده است تا نمایش‌های عروسکی با دکور قابل حمل و مناسب سفرهای کوتاه و بلند و قابل اجرا در هر فضا و مکانی را به عنوان ابزار آموزشی و سرگرم‌کننده به دست مخاطبان برساند.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) تهران ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =