سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

حسین عطایی، شهردار منطقه ۵ کرج، در دیدار و گفتگو با مهری فلاح و بازدید از مرکز شماره ۳ کانون کرج ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در تربیت نسل آینده گفت از ظرفیت‌ها و امکانات شهرداری منطقه برای حمایت از کانون و شناساندن این محیط به مخاطبان بهره خواهیم برد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، مهری فلاح،سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در ابتدای این دیدار، به معرفی کانون و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن،  برای گروه‌های سنی مختلف پرداخت.

این مقام مسؤول کتاب و کتابخوانی را به عنوان فعالیت اصلی کانون معرفی کرده و افزود از اجرای دیگر فعالیت‌های جذاب از جمله نقاشی، سفالگری، قصه‌گویی، نمایش و ... در راستای کتابخوانی بهره برده و همچنین استعدادهای کودکان و نوجوانان را با استفاده از همکاران و مربیان با تجربه در حوزه‌های مختلف شناسایی و در نهایت همانگونه که از عنوان کانون برمی‌آید در راستای پرورش فکر مخاطبان در مسیر مناسب، تلاش خواهیم کرد.  

انتقال غیر مستقیم پیام‌های تربیتی، آموزش مهارت های زندگی و بهبود برخی مشکلات در حوزه‌ی رفتاری کودکان، پس از مراجعه‌ی مستمر آنان به مراکز کانون و تاثیر فعالیت‌ها بر زندگی آینده‌ی آنان،  از دیگر نکاتی بود که فلاح در مورد آن توضیح داد.

تعامل با سازمان‌های گستره‌ی استان البرز و اشتراک توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کانون البرز و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات دیگر سازمان‌ها از مباحثی بود که سرپرست کانون در مورد آن سخن گفته و افزود ما در طی سال گذشته سعی کردیم تا منتظر حضور کودکان و نوجوانان در محیط کانون نشویم بلکه با مراجعه به سطح شهر و روستاهای استان و سازمان‌ها، فعالیت‌های خود را معرفی کردیم.

سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

اجرای فعالیت‌های تماشاخانه‌ی سیار با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری کرج، جضور کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری کودکان مناطق کم برخوردار در خانه‌ی هنرمندان، نمایشگاه خانواده‌ی من و نمایشگاه سفال با موضوع نوروز، اجرای برنامه‌ی مشارکتی با موضوع محیط زیست و پیام‌های شهروندی  با مشارکت شهرداری گرمدره  از سوی همکاران کانون در این شهر و معرفی این آیین در ویژه برنامه‌ی همکاران سازمان مدیریت، اجرای طرح کتابخوانی یک سال یکصد کتاب در سال۱۴۰۲  و بهره گیری از کتاب‌های مناسب کانون و تایید شده‌ی شورای کتاب و معرفی آن‌ها به اعضا و خانواده‌ها و فرزندان پرسنل ادارات، دانش آموزان و دیگر کودکان و نوجوانان،  فعالیت‌هایی بود که به عنوان نمونه برنامه‌ها تشریح شده و در خصوص تاثیرات آن‌ها در شناخت و رفع آسیب‌های اجتماعی موجود صحبت شد.

اعلام آمادگی کانون برای تدارک فعالیت‌های فرهنگی برای همشهریان منطقه ۵ شهرداری

فلاح در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به واقع شدن اداره کل و مرکز فرهنگی، هنری شماره ۳ کانون کرج، در محدوده منطقه ۵ و نشانی گلشهر ویلا، بلوار مصطفی خمینی، جنب پارک پدر،  ابراز امیدواری کرد که بتوان برنامه‌های مشترک فرهنگی با موضوعات شهری مانند حقوق شهروندی، فرهنگ آپارتمان نشینی، تفکیک زباله، اهمیت محیط زیست و همچنین برنامه‌های فرهنگی مانند کتابخوانی، رصد نجومی و ... برای مخاطبان منطقه برگزار کرد.

سرپرست کانون البرز ادامه داد بچه‌ها سفیران خانواده‌ها هستند و حضور آنان در فعالیت‌ها می‌تواند خانواده‌ها را نیز به فعالیت‌های فرهنگی و در نهایت انتقال بهتر مفاهیم و پیام‌های مد نظر با اجرای فعالیت‌های اوقات فراغتی، جذب کند.

قول مساعد شهردار منطقه ۵ کرج برای حمایت همه جانبه از کانون

عطایی شهردار منطقه پنج کرج، پس از شنیدن سخنان سرپرست کانون، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مجموعه‌ی فرهنگی، فعالیت فرهنگی را سرمایه گذاری برای بهبود نسل بعد خوانده و گفت اعتقاد داریم اگر هم اکنون برای امور فرهنگی به ویژه در بخش کودک و نوجوان هزینه شود، در آینده در هزینه‌های احتمالی بسیاری، صرفه‌جویی خواهد شد .

ایشان در ادامه اولین گام همکاری را استفاده از بسترهای حقیقی و مجازی شهرداری منطقه برای شناساندن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خدمات آن به اهالی عنوان کرد و افزود با ایجاد ارتباط مناسب بین کارشناسان شهرداری منطقه و کانون در تلاش خواهیم بود تا کانون را آن گونه که شایسته است به مردم منطقه معرفی کنیم و در این راه از هر گونه همراهی دریغ نخواهیم کرد.

استفاده از فرصت‌های تبلیغی شهرداری، معرفی خدمات کانون به ظرفیت‌ها شهرداری از جمله تبلیغات محیطی کانون در شهرداری، معرفی کانون به  نیروهای انسانی در شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری و همچنین تسهیل ارتباط کانون با مدیریت شهری کرج، استفاده مناسب و هم افزایی از بودجه‌های در اختیار فرهنگی شهرداری، پیمانکاران، کانون و دیگر موسسات فرهنگی از دیگر مواردی بود که شهردار منطقه به آن‌ها اشاره کرد.

بازدید شهردار منطقه ۵ از اداره‌کل و مرکز شماره ۳ کانون کرج

در بخش دیگر این دیدار، شهردار و همراهانش از اداره‌کل، مرکز شماره ۳ کانون کرج، نمایشگاه آثار نقاشی خانواده‌ی من، خودرو سیار،فضای سبز مرکز و .. بازدید کردند و عطایی برای ساخت نگارخانه با توجه به طرح کانون و متناسب سازی فضای سبز و برگزاری کارگاه‌های کانون در شهرداری و حضور فرزندان خانواده‌های همکاران آنان در کانون،  قول مساعد داد.

سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

این مقام مسؤول ابراز امیدواری کرد که با طراحی طرح‌های فرهنگی کوچک زود بازده مانند برگزاری ده شب رصدی در پارک مجاور کتابخانه و متناسب سازی فضای پارک برای اشتراک فعالیت‌های فرهنگی بتوان گام موثری برای ارتقای فرهنگی منطقه و جلب رضایت خانواده‌ها و به ویژه کودکان و نوجوانان برداشت.

در پایان این دیدار که ظهر روز دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ انجام شد،  تابلوی نقاشی از آثار یکی از اعضا و هنرمندان کوچک کانون به عنوان یادگاری به عطایی اهدا شد .

سرمایه‌گذاری برای فرهنگ، بهبود نسل آینده است

برای دیدن تمامی تصویر این بازدید اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =