ویژه برنامه نقد کتاب «روح عزیز»  نوشته‌ی «مینو کریم زاده» در مرکز هشتگرد

اعضا و مربیان مرکز هشتگرد، کتاب روح عزیز نوشته‌ی مینو کریم زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان نقد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، مریم فلاح نژاد مسؤول مرکز ضمن اعلام این خبر گفت این نشست با حضور اعضای نوجوان مرکز هشتگرد  برگزار شد .

وی افزود یکی از شخصیت‌های این داستان، نوجوانی است به نام «آرش» که برای تهیه ی پس اندازی برای خود و خواهر کوچکترش، کار می کند و به تدریس خصوصی زبان می‌پردازد و با استفاده از این شخصیت و با برگزاری این جلسه نقد دیدگاه های نوجوانان را در خصوص کار کودکان دریافت کرده و در قالب فعالیت معرفی وقایع، روز ملی مبارزه با  کار کودکان را به آنان معرفی کردیم.

وی همچنین اضافه کرد این کتاب که موضوع اصلی آن رویارویی با عذاب وجدان ناشی از یک اشتباه می باشد ، از ترس‌های نوجوانی و دغدغه‌های یک نوجوان برای داشتن شغل نیز سخن می گوید .

مسؤول مرکز هشتگرد ادامه داد برای این برنامه فضاسازی با ساخت عروسک  شخصیت اصلی داستان،  روح مادر آرش انجام شد و اعضا پس از خواندن کتاب به نقد آن پرداختند و از زاویه ای دیگر دنیای پر تلاطم نوجوانی را به نظاره نشستند واغلب آن‌ها گفتند که  داستان کتاب به روز وبرایشان  بسیار جذاب بوده است.

ویژه برنامه نقد کتاب «روح عزیز»  نوشته‌ی «مینو کریم زاده» در مرکز هشتگرد

لازم به توضیح است  که این کتاب  از کتاب های منتخب اتاق فکر کتابخوانی و همکاران کانون البرز برای طرح  استانی کتابخوانی«یکسال، یکصد کتاب» است.

شایان ذکر است روز جهانی مبارزه با کار روزی  است که برای افزایش آگاهی و فعالیت در زمینهٔ جلوگیری از کار کودکان، از سوی سازمان بین‌المللی کار پیشنهاد شده‌است و  نخستین بار در سال ۲۰۰۲ و پس از تصویب کنوانسیون‌های حداقل سن برای استخدام و  بدترین شکل‌های کار کودکان بت شده است.

روز جهانی مبارزه با کار  کودکان هر ساله در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) برگزار  می‌شود و هدف آن تقویت جنبش جهانی بر ضد کار کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =