ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های علمی در مراکز کانون البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون استان ضمن اعلام این خبر افزود نظر  به اهمیت ارایه و گسترش فعالیت های علمی در مراکز کانون و تأثیر آن در جـذب و پایدارسازی اعضا در راسـتای توجه مراکز به این موضوع و اجرای برنامه در این خصوص لازم است زمینه های توجه بیشتر مربیان به بحث فعالیت‌های علمی فراهم شود؛ بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  ۳۱ خرداد مـاه مصـادف با رویـداد انقلاب تابسـتانی و  طولانی‌ترین روز سال را زمان مناسبی دانست تا فعالیت علمی مشابهی در مراکز انجام شود.

مراکز کانون استان البرز نیز این روز را که مصادف با آغاز فعالیت‌های تابستانی مراکز بود را گرامی داشته و فعالیت جذاب علمی را برای کودکان و نوجوانان اجرا کردند.

بر همین اساس مریم فلاح نژاد، مسؤول مرکز فرهنگی، هنری کانون در شهر هشتگرد گفت این ویژه برنامه دو نوبت برای اعضای نوخوان و نونهال دختر و پسر مرکز  برگزار شده و اعضا با این روز و انقلاب تابستانس آشنا شدند.

معرفی دو کتاب «زمان در گذر زمان» ، و «از زمان چه می‌دانید؟» و روخوانی بخش‌هایی از این کتاب‌ها با موضوع ساعت آفتابی، نمایش عکس و فیلم در رابطه با انواع ساعت‌های آفتابی، ساخت ساعت های آفتابی کاغذی ، آموزش شیوه‌ی استفاده از آن و  بحث و گفتگو در مورد اهمیت زمان و ساعت آفتابی در گذشته نیز از دیگر فعالیت‌های این ویژه برنامه بود

 ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

میترا فرهادیان، مسؤول مرکز شماره ۲ کانون کرج نیز از اجرای این ویژه برنامه  خبر داد و افزود در ابتدا اعضا در فعالیت بحث آزاد با موضوع «چرا به ساعت احتیاج داریم» شرکت کرده وپس از آشنایی با تاریخچه‌ی ساعت های خورشیدی در کارگاه ساخت ساعت های خورشیدی حضور پیدا کردند.

 ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

لیلی همتی قهوه مسؤول مرکز شماره ۳ کانون در کرج نیز از اجرای برنامه‌ی مشابه خبر داد و افزود مربیان این مرکز  درباره‌ی  مزایا و معایب ساعت آفتابی , نحوه ساخت ساعت  آفتابی , کشورها و مناطقی که از این ساعت استفاده می کنند با اعضا صحبت کرده و درپایان  اعضا با نظارت مربی خود ساعت آفتابی درست کردند.

 ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

حضور عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در مرکز شماره ۴ کانون کرج

نادیا باقری مسؤول مرکز شماره ۴ کانون کرج نیز از دعوت استاد داوود منظوری عضوهیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی در مرکز شماره ۴ کانون کرج و توضیحات علمی ایشان به اعضا خبر داد و افزود این مدرس دانشگاه در این نشست تخصصی علمی در مورد جزئیات ساعت‌های آفتابی: کره سماوی و  تعریف دایره عظیمیه طول و عرض جغرافیایی زمین، حرکت‌های چرخشی و گردشی آن،  اعتدال بهاری و پاییزی،  انقلاب تابستانی و زمستانی صحبت کرد.

 ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

باقری از  سخنان کودکان و نوجوانان در مورد  رویاها و تصوراتشان از رفتن به سیارات و همچنین پرسش سوالات علمی خود درباره ساعت‌های آفتابی و علم نجوم به عنوان برنامه‌های جانبی این نشست یاد کرد.

 ویژه برنامه‌ی آشنایی با ساعت خورشیدی در مراکز کانون البرز

سمیرا اکبریه، مسؤول مرکز مجتمع کانون کرج نیز در گزارش فعالیت‌های علمی این روز گفت در این مرکز از محسن رشیدی، عضو فعال انجمن نجوم کانون البرز و مرکز هشتگرد دعوت کردیم تا در کنار یکی از متخصصان نجوم استان، با استفاده از امکانات مرکز نجوم و آسمان نما این رویداد را به کودکان و نوجوانان معرفی کنند.

بازدید از آسمان نما و چتر آن و رصد آسمان روز و شب و صورت‌های فلکی و سپس حضور در رصد خانه و رصد خورشید و لکه های خورشیدی با تلسکوپ از برنامه‌های اجرایی این مرکز بود .

لازم به توضیح است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز فعالیتهای دیگری را نیز در حوزه‌های علمی تدارک دیده و اجرا می کند. ‌

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =