برگزاری آیین رونمایی از طرح کتابخوانی «یک سال یکصد کتاب» در کرج

آیین رونمایی از  طرح کتابخوانی یک سال یکصد  کتاب در کرج برگزار و کتاب‌های مناسب گروه‌های سنی مختلف به مخاطبان، والدین، اولیای تربیتی و دیگر علاقه‌مندان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، این آیین به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همراهی حوزه‌ی هنری استان در بخش طراحی پوسترهای مناسب هر گروه سنی اجرا شد.

طرح کتابخوانی می تواند به تقویت مهارت‌های زندگی کودکان منجر شود

مهری فلاح، سرپرست اداره کل کانون البرز در سخنانی در این نشست، کتاب را دوست کودکان و خانواده‌ها معرفی کرده و  رسالت کانون  را کتاب و کتابخوانی و ابزار کتاب را ابزار تربیتی پر توجه معرفی کرد و افزود همکاران کانون استان البرز در اتاق فکر ویژه کتابخوانی با برگزاری جلسات متعدد تلاش کرده و اکنون با معرفی ۱۰۰ جلد کتاب  مناسب کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ سال  را به کتاب و کتابخوانی هدایت کرده و دغدغه‌ی خانواده‌ها در حوزه‌ی انتخاب کتاب مناسب برای فرزندانشان را کاهش داده‌اند.این مقام مسؤول افزود مخاطبان  از سه طریق می توانند این کتاب‌ها را تهیه کنند، عضویت در  کتابخانه‌های کانون و خریداری کتاب از فروشگاه‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و سایت دیجی کانون .


برگزاری آیین رونمایی از طرح کتابخوانی «یک سال یکصد کتاب» در کرجسرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت همانگونه که مستحضرید اوضاع کتابخوانی در کشور ما خوب نیست و در حوزه‌ی سواد خواندن نیز در سطح بین‌الملل رتبه‌ی چندان خوبی نداریم ، پس باید  تلاش کنیم بچه ها را از کودکی به کتابخوانی علاقه‌مند کرده و  به سمت کتاب سوق دهیم.

ایشان افزودامیدواریم این طرح علاوه بر کتابخوانی کودکان به صورت غیر مستقیم بر والدین و اولیای تربیتی نیز اثرگذار باشد چرا که این عزیزان هم در کنار بچه‌ها درگیر خواندن خواهند شد.

فلاح همچنین به حضوربچه‌ها در بستر کانون با ابزار کتاب  در کنار مربی  اشاره کرد و افزود مربیان با اجرای این طرح و کتابخوانی کنار کودکان و نوجوانان و اجرای شیوه‌های جذاب کتابخوانی  زمینه‌های  علاقه مندی و استعداد آنان را شناسایی و  به اولیا کارگاه‌های تخصصی مناسب را  پیشنهاد خواهند داد.

وی افزود وقتی کودکان و نوجوانان در بستر کانون قرار می‌گیرند به لحاظ تربیتی نیز به  تعادل می رسند و آماده می‌شوند برای  زندگی  و ادامه داد آنان در این محیط مهارت‌های زندگی را آموخته و برای آینده تربیت می‌شوندو ما دوست داریم تمامی کودکان و نوجوانان استان از این طرح استفاده کنند.

رونمایی از شیوه‌های کتابخوانی مربیان کانون در هفته‌ی کتاب  

فلاح همچنین در جمع مخاطبان این نشست که  صبح روز پنجشنبه اول تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن مجتمع آفرینش های کرج برگزار شد، ار رونمایی طرح‌های کتابخوانی جذاب مربیان کانون در هفته کتابخوانی در قالب نمایشگاه مشخص خبر داده و افزود ما همه شیوه های مربیان کانون را به نمایش می‌گذاریم و برای ترویج این شیوه‌ها در بین والدین و اولیای تربیتی با تجمیع و انتشار این طرح ها تلاش خواهیم کرد.

پس از سخنان سرپرست کانون البرز، یکی از شیوه‌های معرفی  کتاب و کتابخوانی با حضور دنیا یار محمدی، مربی فرهنگی مرکز هشتگرد و جمعی از اعضای دختر مرکز مجتمع برای معرفی کتاب «واگن بازنشسته» نوشته گوکنیل اوزکوک نویسنده ترکیه‌ای و باترجمه شبنم اسماعیل‌زاده شبستری از  انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا شد.  

برگزاری آیین رونمایی از طرح کتابخوانی «یک سال یکصد کتاب» در کرج

زهره باقری از قصه گویان منتخب بخش آزاد نیز قصه‌ی «حکمت خدا» را برای حضار قصه گویی کرده و این شیوه از فعالیت کتاب محور نیز به مخاطبان معرفی شد.

برگزاری آیین رونمایی از طرح کتابخوانی «یک سال یکصد کتاب» در کرج

در پایان این نشست نیز از پوسترهای چهارگانه طرح کتابخوانی  «یک سال، یکصد کتاب» رونمایی شد.برگزاری آیین رونمایی از طرح کتابخوانی «یک سال یکصد کتاب» در کرجلازم به توضیح است جمعی از همکاران کانون در بخش ستادی، مربیان و مسؤولان مراکز و اعضا و خانواده‌های آنان و اصحاب رسانه در این آیین حضور داشتند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =