شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری با حضور اعضا ارزیابی شد

مدیران ارشد فرهنگی کشور در جلسه‌ هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رایزنی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جلسه هیئت امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ساختمان ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی،‌ کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی‌اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی و مهرداد باقری‌پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری ارزیابی شد

محمدمهدی اسماعیلی با قدردانی از مدیریت فرهنگی تهران بیان کرد: نخستین انحراف‌ها در فضای فرهنگی کشور پس از جنگ، با سیاست‌گذاری‌های غلطی که از سمت شهرداری تهران اتخاذ شد به وجود آمد. ایجاد برخی مکان‌های جدید همچون فرهنگسراها و قرار گرفتن آن‌ها در برابر نهادهای اصیلی مانند مساجد و حسینیه‌ها یک چالش بود.

وی در ادامه افزود: با این حال تدبیر مقام معظم رهبری در تشکیل این هیئت امناء با حضور مدیران اصلی فرهنگی کشور باعث شد تا حدودی کارهای فرهنگی تهران نیز در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام قرار گیرد.

محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اهمیت نگرش اعضای هیئت امناء اظهار کرد: حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی کشور در این هیئت امناء برای رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری یک ظرفیت خوب ایجاد می‌کند تا با هم‌افزایی این دستگاه‌ها کارهای بزرگی در سطح تهران انجام دهد.

شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری ارزیابی شد

پیمان جبلی رییس سازمان صداو سیما نیز ضمن قدردانی از عملکرد فرهنگی شهرداری تهران گفت: در این مدت همکاری خوبی میان سازمان فرهنگی‌وهنری شهرداری تهران و سازمان‌ صدا و سیما به‌ویژه در زمینه کودک‌ونوجوان شکل گرفته‌است. این اتفاق نقطه شروع همکاری ماست و باید به سایر زمینه‌ها تسری پیدا کند.

شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری ارزیابی شد

مهرداد باقری‌پبدنی با تاکید بر اولویت سبک زندگی ایرانی-اسلامی عنوان کرد: الزام‌های تحقق این اهداف و اولویت‌ها، رعایت مواردی مثل نوسازی و جوانگرایی، بروزرسانی زیرساخت‌ها، طراحی آینده‌نگرانه، هویت‌بخشی به مخاطبان، میدان‌دهی به مجموعه‌های مردمی، رصد و نظارت بر فضای سایبر و عالم رسانه است.

همچنین وی ۱۰ چرخش تحول‌آفرین در سازمان فرهنگی هنری شهرداری را بیان کرد که عبارت بودند از تمرکز راهبردی عملیاتی بر حوزه فرهنگ، نوآوری در شیوه و قالب در عملیات فرهنگی، جهت‌دهی و تقویت فعالیت‌های مردمی، توسعه مخاطب به ویژه نوجوان و دختران، نوسازی و تقویت نیروی انسانی، متناسب‌سازی امکانات و زیرساخت‌های سازمان و تسهیل استفاده از آن‌ها از سوی گروه‌های مردمی، فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های ارتباطی با سازمان‌های شهرداری و نهادهای ملی، تعریف منابع مالی جدید، بازسازی خطی مشی ارتباط سازمان و شهرداری تهران و اولویت گفتمان در طراحی عملیات.

باقری‌پیدنی در ادامه افزود: برای تحقق این ۱۰ چرخش تحول‌آفرین دو محور عملیاتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اولین الزام، بازسازی ساختار سازمان متناسب با اقتضائات جامعه و محور دوم استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی برای تربیت مدیرهای آینده است.

باقری خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب مخاطب نوجوان به عنوان مخاطب هدف، مستلزم به متناسب‌سازی ظرفیت‌ها و امکانات سازمان با نیازهای این رده سنی هستیم. در همین راستا سالانه پنج مرکز فرهنگی در شهر تهران به مجتمع‌های فرهنگی هنری مبدل خواهند شد.

شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری ارزیابی شد

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیات امنای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: گزارش ارائه شده از اقدامات عملیاتی و برنامه‌های سازمان دو شاخصه خیلی خوب داشت. یکی داشتن افق و نگاه راهبردی و نکته دوم نگاه جبهه‌‎ای و تشکیلاتی که ما در عمل هم آن را می‌بینیم.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همکاریهای بسیار خوبی با مجموعه‌های متناظر خود مانند حوزه هنری و  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد.

علامتی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از متولیان حوزه کودک و نوجوانان کشور عرض می‌کنم که زیست بوم کودک امروز ما در فضای مجازی است و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باید برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای این موضوع داشته باشد.

مدیرعامل کانون با اشاره به گزارش مالی سال گذشته سازمان عنوان کرد: حتما برای سودآوری شرکت‌ها و موسسات زیر مجموعه برنامه‌ریزی شود. مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان به نیابت از وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی این وزارتخانه برای همکاری‌های بیشتر و استفاده از ظرفیت‌ مدارس برای برنامه‌ها و عملیات‌های مشترک خبر داد.

شرایط فرهنگی تهران در جلسه هیئت امنای شهرداری ارزیابی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =