مدیرکل کانون با فرماندار و نماینده مردم شهرستان های گرمی و انگوت دیدار و گفتگو کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل پس از شرکت در جلسه توزیع اعتبارات شهرستان گرمی، با فرماندار و نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه که پیش از ظهر روز دوشنبه، ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۲ در محل فرمانداری شهرستان گرمی برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل در تشریح برنامه‌های کانون، گفت: فعالیت‌ها و کارگاه‌های کانون در دو بخش تخصصی و عمومی با نگاهی تربیتی و مهارت‌آموزی و در راستای شناسایی و پرورش استعدادها، برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

ملک‌زاده فرد در ادامه این جلسه به طرح مشکلات و مسائل موجود در مراکز گرمی و موران پرداخته و برای ارائه خدمات شایسته‌ی فرهنگی، هنری و ادبی در این شهرستان خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تعمیر و تجهیز مراکز شد.

مدیرکل کانون با اشاره به اینکه توزیع عدالت فرهنگی رویکرد مدیریت کانون در استان است، اظهار داشت: در صورت حمایت مسئولان شهرستان گرمی در تأمین نیازمندی‌ها، این اداره کل از آمادگی لازم برای راه‌اندازی مراکز شماره‌ی دو و سیار روستایی در این شهرستان برخوردار است.

ولی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت نیز با اشاره به اینکه مناطق مرزی در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، بر نقش‌آفرینی کانون در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرده و خواستار حضور بیش‌ازپیش کانون در برنامه‌های توسعه فرهنگی شهرستان شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی در بخش موران نیازمند توجه همگانی است، اظهار داشت: برای ایجاد امید به توسعه و زدودن غبار محرومیت، گام‌های مؤثری در حوزه راه‌سازی و آب‌رسانی به منطقه مرزی و محروم موران برداشته است و امیدواریم با احیای کانون نیز در شهر تازه‌تأسیس زهرا و آغاز دوباره فعالیت‌های آن شاهد توسعه خدمات فرهنگی در منطقه باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت مرکز سیار روستایی را اقدامی شایسته برای خدمت‌رسانی فرهنگی توسط کانون توصیف کرده و برای راه‌اندازی آن و همچنین تأمین اعتبار لازم برای تعمیر و تجهیز مراکز کانون قول مساعد داد.

حسین مولایی فرماندار شهرستان گرمی نیز با استقبال از توسعه مراکز فرهنگی هنری و ادبی کانون در این شهرستان، از پیگیری برای امکان‌سنجی از واگذاری زمین برای احداث مرکز جدید خبر داد.

مولایی با بیان اینکه کانون پرورش فکری شهرستان یکی از دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه فرهنگی است، از حضور مؤثر مربیان کانون در برنامه‌های شهرستانی تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان گرمی اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان را یکی از بهترین مؤثرترین راهکارهای غنی‌سازی اوقات فراغت دانست و تصریح کرد: برای افزایش نشاط و شادابی و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان به‌خصوص در فصل تابستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برای این منظور استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات کانون پرورش فکری باید موردتوجه قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود مدیر کانون استان بعد از اتمام این جلسه با حضور در فرمانداری شهرستان انگوت نیز ضمن شرکت در جلسه توزیع اعتبارات شهرستانی با تشریح برنامه‌های فرهنگی و نیازمندی‌های عمرانی، خواستار تخصیص اعتبارات مناسب به مرکز فرهنگی و هنری کانون این شهرستان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =