نشست نقد و بررسی کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت روز قلم، نشست نقد و بررسی کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت" را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی و واحد کارشناسی هنری کانون استان به منظور بزرگداشت روز قلم، چهارمین نشست نقد و بررسی «اقلیم قلم» را با موضوع کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت"، امروز چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور خدیجه مختبا مربی فرهنگی کانون استان و جمعی از مربیان و اعضای علاقه‌مند ادبیات کودک و نوجوان، به صورت مجازی در فضای اسکای روم معاونت فرهنگی استان برگزار کرد.

مختبا با اشاره به اینکه احمدرضا احمدی، نویسنده کتاب، آنچه که در ذهن دارد را با استفاده از کلمات ساده اما با نگاهی شاعرانه به رشته تحریر درآورده است گفت: کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت" مفاهیم عمیقی از جمله معانی عرفانی، فلسفی و خودشناسی را در بر دارد و در سطحی است که می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر محتوای کتاب کند.

او دارا بودن محتوایی با لایه‌های پنهانی را، از ویژگی‌های بارز این کتاب عنوان کرد و افزود: هر مخاطب با توجه به افکار خردمندانه خود می‌تواند برداشتی متفاوتی از متن آن داشته باشد.

مهمان این نشست ادبی، استفاده از واژه‌هایی همچون چاه، پرنده، آینه، بهار، شب و... را از جمله نمادهایی با دید شاعرانه دانست و اضافه کرد؛ نویسنده با تلفیقی از تصاویر و نگاهی متفاوت از مفاهیم، اثری متفاوت را خلق کرده است تا علاوه بر طرح‌های زیبا، به نکات آموزنده‌ای اشاره کند و باعث تشویق خواننده به تفکر درباره مسائل مطرح شده در داستان‌ شود.

وی در ادامه به تفسیر هر کدام از نمادها موجود در کتاب پرداخت و با بیان احساسات متفاوتی از نگاه خواننده، داستان کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت" را مورد نقد و بررسی قرار داد.

در پایان این رویداد ادبی، مربیان و اعضای شرکت کننده با بیان برداشت های متفاوت از داستان کوتاه احمدرضا احمدی، دیدگاه‌های خود را نسبت به این اثر ادبی بیان کردند.

نشست نقد و بررسی کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت"

نشست نقد و بررسی کتاب "پرنده‌ای بود که شباهت به هیچ پرنده‌ای نداشت"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =