کد خبر: 327222
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
بازدید 119
نشست دوستانه انجمن ادبی ایلام در روز قلم

تازه ترین نشست انجمن ادبی ایلام به مناسبت بزرگداشت روز قلم برگزارشد

به گزارش روابط عمومی کانون استان ، نشست دوستانه اعضای انجمن ادبی ایلام با حضور کارشناس ادبی و مربیان و اعضای انجمن مراکز شهر ایلام به مناسبت بزرگداشت روز قلم در سالن اجتماعات مرکز شماره یک ایلام برگزار شد. 

در این نشست که اعضا به اثرخوانی پرداختند ،آثار توسط کارشناس و مربیان حاضرنقد شد و اعضا نیز در نقد آثار حضور فعال داشتند .‌

فرحناز چولکی کارشناس ادبی کانون استان ضمن تبریک روز قلم به اهالی وصاحبان قلم و اعضای انجمن های ادبی استان ، انجمن ها را یکی ازفعالیت های موثر وتخصصی در کانون دانست که برگزاری آنها فرصتی مناسب جهت هم اندیشی اعضا و استفاده کاربردی و سازنده از نقدها در رشد قلم هایشان می باشد.

وی در نقد آثار اعضای انجمن ادبی داستان درخصوص عناصر اصلی داستان و انتخاب موضوع وچگونگی پرداخت شخصیت و نقش زاویه دید در داستان و تفاوت داستان بلند با کوتاه صحبت نمود.

کارشناس ادبی بیان کرد : در داستان کوتاه هم مانند داستان‌های بلند باید پرداخت خوبی داشته باشیم و نمی‌توانیم به‌خاطر این‌که فقط کوتاه است، از عناصر داستان غافل باشیم  و در واقع آنچه که در داستان کوتاه، خیلی مهم تلقی می‌شود، شخصیت‌پردازی‌ها و صحنه‌پردازی‌های نویسنده است.

وی در پایان با تاکید بر مطالعه ی اعضا گفت :اعضا باید ضمن مطالعه کتاب های کاربردی در زمینه مورد علاقه‌شان، از خواندن آثار تاثیرگذار در ادبیات جهان ووادبیات کهن وتامل در آنها غافل نشوندوهمچنین از نقدها استفاده موثرکنند، تا در امر نوشتن پیشرفت بهتری داشته باشند . 

در این نشست مربیان نیز درکنار اعضا در نقدها همراهی نمودند . 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =