برگزاری بیست و نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان کانون گتوند

بیست و نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، بیست و نهمین انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری کانون گتوند با حضور علی اسکندری نویسنده، شاعر و منتقد ادبی، مربیان و جمعی از اعضای انجمن برگزار شد.

علی اسکندری پس از خوانش آثار توسط اعضا و نقد و بررسی آن‌ها، به اینکه کوتاهترین شعر جهان هایکو است توضیح داد: خاستگاه سبک شعری هایکو در ژاپن است که از سه بند تشکیل شده است و با تکیه بر فصل و نشانه‌های خود، به خلق تصاویر شگفت‌انگیزی از طبیعت به زبان شعر می‌انجامد.

وی این سبک شعری را به دو صورت آگاهانه و ذاتی معرفی کرد که شاعران نوقلم می‌توانند در این سبک شعری به قلم‌فرسایی دست بزنند.

اسکندری به خلق تصاویر شاعرانه در شعر شاعرانی همچون حافظ، سعدی، سهراب سپهری و قیصر امین پور اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: تصویرسازی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌های ادبی است که شعر شاعران را در جایگاه خویش قرار می‌دهد و باعث جذب ذهن جامعه خواهد بود.

او گفت: احساس لطیف، کنجکاوی و علاقه به زبان طبیعت را از جمله مواردی دانست که شاعران با بهره‌مندی از آن‌ها می‌توانند به آفرینش اشعار زیبا دست بزنند.

مهمان این نشست ادبی، اعضای انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان کانون گتوند را به استفاده از صنایعی ادبی همچون تلمیح و مراعات‌النظیر در شعر، رعایت اوزان شعری و اهمیت مطالعه اشعار شاعران کلاسیک و معاصر تشویق کرد و از آن‌ها خواست در جهت ارتقای سطح ادبی اشعار خود پشت‌کار و تلاش مضاعف داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =