نشست ادبی با حضور "رفیع افتخار" نویسنده کودک و نوجوان در کانون استان مرکزی

همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ،کانون استان مرکزی در مرکز شماره یک شهرستان تفرش میزبان "رفیع افتخار" نویسنده و طنز پرداز کتاب های کودک و نوجوان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و گرامیداشت یاد و خدمات ارزشمند مهدی آذریزدی، نشست کتابخوانی ویژه کودکان ، نوجوانان و خانواده هایشان با حضور "رفیع افتخار" نویسنده و طنز پرداز کودک و نوجوان ،احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،مجید بختیاری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش ،مسئول کتابخانه عمومی شهرستان تفرش و مسئولین شهرستانی و اعضا ، والدین و مربیان درکانون استان مرکزی ،مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرستان تفرش برگزار شد.

نشست ادبی با حضور "رفیع"افتخار" نویسنده کودک و نوجوان در کانون استان مرکزی

در این نشست کتابخوانی که به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرشتان تفرش و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ارزشمند کتابخوانی در بین کودکان و نوجوان برگزار شد رفیع افتخار نویسنده کتاب "بنفشه ها میخندند" در ارتباط به نحوه ورود خود به دنیای نویسندگی و تجارب شخصی خود در این حوزه توضیحاتی ارائه کردند.

رفیع افتخار گفت: علت علاقه‌مندی من به کتاب در دوران کودکی شکل گرفت و تالیف و ترجمه برای نوجوانان را از سال ۱۳۶۹ شروع کردم و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب نوشته ام که بیش از ۵۰ اثر آن برای کودک، نوجوان  بوده است.
رفیع افتخار نویسنده کتاب طپش درباره تفاوت خاطره و داستان بیان داشت: عنصر خیال‌پردازی برای داستان‌نویسی ضروری است.

وی در ادامه ضمن اشاره به داستان های تخیلی و تفاوت داستان های رئال و سوررئال کتابهای جدیدی را که به تازگی برای گروه سنی کودک نوشته بود معرفی کرد و داستانهای این کتابها توسط اعضای حاضر در این نشست بلند خوانی شد.

نشست ادبی با حضور "رفیع"افتخار" نویسنده کودک و نوجوان در کانون استان مرکزی

گفتنی است در حاشیه این نشست آیین رونمایی از کتاب دو زبانه حیوانات مزرعه ۲ به قلم فاطمه صادق زاده یکی از نویسندگان شهر تفرش برگزار شد.

نشست ادبی با حضور "رفیع"افتخار" نویسنده کودک و نوجوان در کانون استان مرکزی

پایان بخش برنامه اهدا لوح تقدیر و تجلیل از حضور ارزشمند و تاثیرگذار رفیع افتخار در جمع اعضای کانون استان مرکزی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =