کد خبر: 328086
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
بازدید 192
تکاپوی اعضای مرکز شماره ۳ کانون اردبیل در ماه عزای حسینی

بمناسبت عزاداری ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان و در دومین روز از ماه محرم سال ۱۴۰۲، مربیان و جمعی از اعضای مرکز شماره ۳ کانون اردبیل با اجرای فعالیت‌های فرهنگی وهنری به سوگ شهدای کربلا نشستند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، درابتدای برنامه مربیان فرهنگی با طرح سوالاتی در مورد علت و هدف حضور امام حسین (ع) و خانواده بزرگوار ایشان در سرزمین کربلا، وفاداری یاران امام (ع)، دعوت مردم کوفه و واقعه عاشورا با اعضا گفتگو کرده و به معرفی این واقعه بزرگ تاریخ اسلام پرداختند.

فعالیت بعدی این مراسم، معرفی کتاب‌هایی برای اعضا با عناوین «قصه‌های کربلا» نوشته مجید ملامحمدی و «قصه‌های عاشورایی برای کودکان» نوشته فریبا کلهر با خوانش بخش‌هایی از متن این کتاب‌ها توسط مربیان بود تا در ایام محرم کودکان و نوجوانان با مطالعه آن‌ها با واقایع این روز و یاران امام حسین(ع) بیشتر آشنا شوند.

تکاپوی اعضای مرکز شماره ۳ کانون اردبیل در ماه عزای حسینی

گفتنی است، در فعالیت دیگری با عنوان چاپ بر روی پارچه، اعضا با راهنمایی مربیان و با استفاده از کلیشه‌های آماده، بر روی ریسه‌ها، نام مبارک حضرت علی‌اصغر(ع) و یاحسین مظلوم (ع) را چاپ کردند.

در پایان با پخش نواهای عاشورایی، اعضا با ریسه‌هایی که تهیه کرده بودند و پرچم وکتیبه، همراه با مربیان در فضاسازی مرکز مشارکت کردند. 

تکاپوی اعضای مرکز شماره ۳ کانون اردبیل در ماه عزای حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =