اعضای مرکز شماره‌ی ۴ کانون اردبیل«هم نوا با رقیه (س)» به عزاداری پرداختند

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۴ کانون اردبیل در هفتم ماه محرم، با برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان «هم نوا با رقیه (س)» به یاد مظلومیت شهدای کربلا ودختر سه ساله‌ی امام حسین (ع) عزاداری کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این ویژه برنامه که قبل از ظهر روز سه‌شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۲، در موکب «مرام قاسم» هیئت عزاداران کودک و نوجوان کانون استان برگزار شد، فعالیت های مختلفی با هدف پاسداشت و زنده نگه‌داشتن فرهنگ و ارزش‌های عاشورایی و انتقال آموزه‌های دینی به اعضا انجام شد.

در آغاز برنامه مربی مسوول مرکز با تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، به معرفی وقایع ماه محرم در سال ۶۱ هجری قمری پرداخت.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ کودک و نوجوان در حماسه عاشورا حضور داشتند، اعضای مرکز را به مطالعه بیشتر برای آشنایی و درس‌آموزی از وقایع قیام عاشورا فراخواند.

معرفی کتاب، دکلمه‌خوانی، قرائت عهدنامه‌ی کودکان عاشورایی، مراسم نوحه خوانی و عزاداری توسط مربی فرهنگی مرکز از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

شایان ذکر است، در پایان برنامه تمامی حاضران، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و دختر سه ساله‌ی ایشان میهمان ضیافت نذری شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =