رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر میهمان کانون خراسان رضوی

ظرفیت‌های تعامل و اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک بین کانون خراسان رضوی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی یکشنبه 1 مردادماه 1402 علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر طی نشستی با ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی به بررسی ظرفیتهای تعاملی و دغدغه‌های فرهنگی مشترک پرداختند.

در این نشست ابراهیم زره‌ساز با اشاره به فعالیتهای تخصصی کانون به اهمیت استفاده از تجربه گرانبهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحوزه چاپ و نشر کتاب، تولید فیلم، انیمیشن و تاتر و همچنین برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی برای مخاطب کودک و نوجوان در سطوح مختلف اشاره کرد.

زره ساز ضمن اشاره به برنامه‌ریزی و توجه ویژه کانون استان خراسان رضوی به بازیابی هویت ملی، دینی و فرهنگی در کودکان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر و ادبیات گفت: این مساله دغدغه تمام کشورهای اسلامی‌ست و می‌تواند وجه مشترکی برای همکاری و تعریف رویدادهای مختلف و فعالیتهای فرآیند محور در این زمینه باشد.

در ادامه علی بختیاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر ضمن ابراز خشنودی از حضور در جلسه و تاکید بر پیشینه غنی و مقبولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اثرگذار بودن فعالیتهای آن گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاهی که متولی امور فرهنگی در کشورهای مختلف است، علاقمند به هم‌افزایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌باشد و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: حضور در قطر را به عنوان یک کشور همسایه با اشتراکات فرهنگی فراوان، فرصتی مغتنم دانسته و این اشتراکات را زمینه ساز همکاری نزدیک دانست. بختیاری با اشاره به رویدادهای بزرگ فرهنگی پیش رو در کشور قطر ، پیشنهاد زمینه همکاری در سه حوزه : برگزاری هفته‌ دوستی فرهنگی میان دو کشور ایران و قطر، اکسپو فرهنگی که از مهرماه با حضور 80 کشور در قطر برگزار خواهد شد و همچنین رویداد جام ملتهای آسیا را مطرح کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر میهمان کانون خراسان رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =