رونمایی از کتاب «اشک ماه»

سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رونمایی از کتاب «اشک ماه» برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سومین روز از برگزاری نشست‌های ادبی از کتاب «اشک ماه» که شامل اشعار عاشورایی اعضای برگزیده انجمن‌های ادبی کانون در سراسر کشور است، با حضور مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «اشک ماه»

حسین تولایی کارشناس ادبی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون، در ابتدای این نشست بیان کرد: فراخوان شعر عاشورایی «اشک ماه» محرم سال 1399 زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ برنامه حضوری برگزار نمی‌شد، منتشر که خوشبختانه با استقبال خوب اعضا مواجه شد و آثار بسیاری به دبیرخانه «مهرواره اشک ماه» رسید که از این میان 38 اثر برگزیده شدند تا در قالب یک کتاب واحد منتشر شوند.

این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: در روزگاری که به خاطر شیوع کرونا گرد ناامیدی در سطح جامعه منتشر شده بود و شکل زندگی سخت و عجیب بود، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست از فعالیت‌های خود برنداشت. ما دو فراخوان بزرگ «اشک ماه» در حوزه شعر و «دنیای ما زیباست» را در حوزه داستان داشتیم و بیش از هزار نشست همراه با حضور پررنگ نوجوانان برگزار کردیم.

رونمایی از کتاب «اشک ماه»

ملیکا محمدهاشمی و سایه بری از تهران، حسنا صابری از ایلام، زهرا محمدی از زنجان، ایلیا صفدری از گیلان، ریحانه زارع از یزد، کوثر ویسی‌پور و مبینا پروانه از کرمانشاه، مهشاد محمدیاری از قزوین، محمدرضا پودینه از خراسان رضوی، نیلوفر داودآبادی از مرکزی، فهیمه جعفری از کرمان، حسین پورزند و محمدمهدی مصری از قم، آرین زارعی از کرمانشاه، مهلاسادات میری از سیستان و بلوچستان، زهره طاهر از قزوین، نوریه گیتی‌بین از گیلان و... اعضای نوجوان مراکز کانون در سراسر کشور هستند، که در این نشست به شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، نشست‌های تخصصی ادبی و هنری «هنگام باران بود» به همت مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دهه‌ی اول ماه محرم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌ها به‌صورت مجازی می‌توانند از طریق نشانی live.kpf.ir/ch/neshast این برنامه را دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =