طنین شور و نوای حسینی در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ‌یک کانون پارس‌آباد در هفتمین روز از ماه محرم، با گردهمایی خود در این مرکز، به سوگواری شهادت امام حسین (ع) و اصحاب کربلا پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، به‌مناسبت ایام سوگواری در ماه محرم گردهمایی کودکان عاشورایی، با حضور مسوولین اداره‌های تبلیغات اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، والدین و اعضای کودک و نوجوان روز سه‌شنبه، سوم مردادماه ۱۴۰۲ در محوطه مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد برگزار شد.

در این برنامه بعد از پخش آیاتی چند از کلام الله مجید، علی برادران، مربی مسوول مرکز با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش، استقبال کم نظیر خانواده‌ها از برنامه‌های کانون پرورش فکری شهرستان به خصوص در ایام عزاداری ماه محرم را نشانه عشق و ارادت اهالی به اهل بیت(ع) دانسته و از همدلی و همراهی آنان در این برنامه‌ها تقدیر کرد.

طنین شور و نوای حسینی در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

در ادامه‌ی برنامه عسل علایی، عضو ۸ ساله این مرکز به دکلمه‌خوانی از واقعه عاشورا پرداخت که اجرای با احساس او حال و هوای معنوی به برنامه بخشید.

هم‌چنین حجت‌الاسلام امین پورمحمد مسوول کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد نیز با معرفی کتاب «در کنار او فقط تو بوده‌ای» اثری از فریبا کلهر، حاضران را به مطالعه بیشتر در مورد واقعه کربلا فراخوانده و گفت: این کتاب که برای گروه سنی نوجوانان تالیف شده است، رویدادهای کربلا را از روزهای ابتدایی و چگونگی اتفاق افتادن آن‌ها را با بیانی متفاوت و شیوا شرح می‌دهد.

وی نقش والدین در ترویج فرهنگ عاشورایی و اهداف قیام امام حسین(ع) را مهم دانسته و اظهارداشت: همراه کردن کودکان در مجالس عزاداری ماه محرم توسط والدین، یک فرصت تربیتی برای خانواده‌ها است که محبت اهل بیت (ع) را در دل‌های فرزندان عزیزمان پرورش می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورمحمد اظهار امیدواری کرد، با تعامل بیشتر ادارات و نهادهای فرهنگی شاهد اجرای چنین برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در شهرستان باشیم.

طنین شور و نوای حسینی در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد

بستن سربندهای «یاحسین شهید(ع)» و «یا زینب کبری(س)»، مداحی و عزاداری، قرائت زیارت عاشورا از برنامه‌های اجرا شده در این روز بود.

در ایستگاه نقاشی هم که با هدف آشنایی اعضا با ماه محرم و عاشورا برگزار شد، اعضا با روایت کتاب «آنها زنده‌اند»، در خصوص زندگی حضرت زینب(س) و هم‌چنین حضرت رقیه(س) و علی اصغر(ع) به فعالیت نقاشی پرداختند.

گفتنی است، در پایان برنامه با پخت و توزیع آش نذری، شربت و حلوا از حاضران در این مراسم پذیرایی شد.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =