کد خبر: 328433
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
بازدید 173
سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در هشتم ماه محرم و در آستانه‌ی تاسوعا و عاشورای حسینی با اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی عزادار شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، مربیان و اعضای مراکز کانون استان اردبیل در هشتمین روز از ماه محرم با اجرای فعالیت‌های مختلف و پخش شربت فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی را عزا گرفتند.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

«میهمانان کوچک امام حسین(ع)» در مرکز فرهنگی هنری کانون اصلاندوز

در این برنامه که روز چهارشنبه، ۴ مردادماه ۱۴۰۲ و مصادف با هشتمین روز از ماه محرم  با هدف ترویج و انتقال ارزش‌ها و باورهای عاشورایی به کودکان و نوجوانان برگزار شد، فضه میرموسوی مربی مسوول مرکز در مورد ایام و وقایع تاسوعا وعاشورای درسال ۶۱ هجری قمری و رشادت‌های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان  در این روزصحبت کرده و در ادامه جمعی از اعضای مرکز حماسه‌ی پرشور قیام عاشورا در صحرای کربلا از جمله ایثارگری حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) سقای کربلا و رساندن آب به خیمه‌ها را در قالب نقاشی به تصویر کشیدند.

همچنین مربیان مرکز  با اجرای قصه‌گویی از داستان «دختر کربلا» و برپایی ایستگاه کتاب‌های عاشورایی، شخصیت امام حسین (ع)، اصحاب و یاران باوفای آن حضرت را به کودکان و نوجوانان معرفی کردند.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

ویژه برنامه «آبروی  دو عالم» در مرکز شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شماره‌ی دو کانون پارس‌آباد ویژه برنامه «آبروی دو عالم» در سوگ شهادت امام حسین(ع) را در هشتمین روز از ماه محرم برگزار کرد.

در ابتدای این مراسم مربی فرهنگی مرکز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) با تشریح ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی امام حسین (ع) بخش‌هایی از شخصیت آن حضرت را برای حاضران معرفی کرد.

در ادامه اعضا به همراه مادران خود سربندهای متنوعی با القاب امام حسین(ع) را درست کرده و با بستن آن‌ها، به محضر حضرت سیدالشهدا(ع)، عرض ارادت کرده و اعضای کارگاه هنری نیز با موضوع «نماز ظهرعاشورا» به یاد شهدای تشنه لب کربلا نقاشی کشیدند.

در پایان مراسم مربیان مرکز با قصه‌گویی از داستان‌های عاشورایی حال و هوای معنوی به مراسم بخشیدند.

گفتنی است، در طول مراسم شرکت کنندگان با خرما و شربت پذیرایی شدند.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر

در آستانه‌ی تاسوعای حسینی، در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «در سفره‌ی علی اصغر(ع)» فعالیت‌های متنوعی در مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر اجرا شد.

در این برنامه مربی فرهنگی مرکز ابتدا به معرفی وقایع و ایام از رویداد واقعه عاشورا و اهمیت و جایگاه قیام کربلا در اسلام  پرداخته و سپس شخصیت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را برای اعضا معرفی کرد.

همچنین در ادامه مربی مرکز کتاب‌های اشک ماه، هرجا تو باشی و طفلان مسلم را برای اعضا معرفی کرده و بخش‌هایی از این آثار را برای حاضران شعرخوانی و قصه‌گویی کرد.

سفالگری با موضوع دشت کربلا از دیگر فعالیت‌های این روز بود که اعضا با درست کردن نمادهای عزاداری مثل علم، خیمه و ابزارآلات جنگی، دشت کربلا را به تصویر کشیدند.

شایان ذکر است، اعضای کارگاه ادبی نیز با راهنمایی مربی خود با نوشتن متن‌های ادبی با موضوع «طفل شیرخوار» ارادت خود را به خردسال ترین شهید دشت کربلا، حضرت علی اصغر(ع)  نشان داده و درپایان، از اعضا در کنار سفره‌ی حضرت علی اصغر(ع) پذیرایی به عمل آمد.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

مرکز شماره‌ی یک کانون کوثر و فعالیت‌های مختلف فرهنگی

مرکز شماره یک کانون کوثر در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت‌های متنوعی را با حضور کودکان و نوجوانان عضومرکز برگزار کرد.

براساس این گزارش علاوه بر اجرای روزانه روخوانی کتاب‌هایی با موضوع سوگواری ماه محرم از جمله گهواره سبز، طفلان مسلم، فصل خون مهتاب، مربیان این مرکز با انجام فعالیت‌های مختلف تلاش کردند با توجه به همزمانی هفته اردبیل با این ایام از ظرفیت عاشورایی استان اردبیل نهایت استفاده را در تبیین و تشریح فرهنگ عاشورایی به کار بگیرند.

گفتنی است؛ خاطره گویی از ایام محرم،-معرفی محلات و چگونگی برگزاری آیین‌های ماه محرم در شهر اردبیل و سایر شهرهای استان، معرفی بزرگمرد تعزیه‌شناس و عاشورا پژوه استان، مرحوم دکتر جابر عناصری، بحث و گفت وگو در خصوص ارزش‌های مانا و جهان شمول نهضت عاشورا در عصر مدرن، قصه‌گویی از داستان «طفلان مسلم» و معرفی شهر کربلا تحت عنوان فعالیت «از نینوا تا کربلا» از جمله فعالیت‌های اجرا شده در این مرکز در دهه اول ماه محرم بود.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

ساخت پرچم‌های عاشورایی در کانون گرمی

در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی با راهنمایی مربیان خود، پرچم های عاشورایی درست کردند.

در این برنامه که پیش از ظهر روز چهارشنبه ۴ مردادماه سال۱۴۰۲ انجام شد،در ابتدا مربیان مرکز درباره کاردستی پرچم توضیحاتی ارایه کرده، سپس اعضا  به ساخت پرچم های زیبای عاشورایی مشغول شدند.

همچنین در ادامه فعالیت ساخت کاردستی، اعضا با راهنمایی مربی آفرینش‌های ادبی، دل نوشته‌هایی با عنوان «خاک کربلا» را برروی پرچم‌های به نگارش درآوردند.

سوگواری مراکز کانون استان اردبیل در غم «ثارالله»

برنامه‌های ماه محرم در کانون جعفرآباد

در دهه اول ماه محرم  و ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، فعالیت‌های متنوعی در مرکز فرهنگی وهنری کانون جعفرآباد اجرا شد.

در این ایام مربی مرکز با معرفی شخصیت‌های شهدای کربلا، بر پیروی از سیره شهدا در ادامه راه آنان تاکید کرد.

معرفی و روخوانی کتاب‌های متناسب با موضوع ماه محرم، بحث آزاد، قصه‌گویی از کرامات امام حسین(ع) و تشریح فلسفه و اهمیت برپایی مجالس عزاداری از فعالیت‌هایی است که با حضور اعضای کودک و نوجوان در این مرکز انجام شد.

گفتنی است، در هشتمین روز از ایام سوگواری ماه محرم، با برپایی ایستگاه صلواتی و پخش شربت از اعضا و دیگر مراجعه کنندگان به مرکز پذیرایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =