کد خبر: 328402
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
بازدید 121
سوگواری سرور و سالار شهیدان در مراکز کانون مشگین‌شهر

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین‌شهر به مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، ویژه‌برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در گردهمایی کودکان عاشورایی به اجرا گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در برنامه‌ای که به همین مناسبت روز چهارشنبه ۴ مردادماه سال ۱۴۰۲، با شرکت اعضای کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین‌شهر و در حضور مادران اعضا برگزار شد، سرپرست مرکز با پرداختن به حوادث ماه محرم و معرفی وقایع این مناسبت، آثار و برکات عزاداری برای امام حسین(ع) را تشریح کرد.

 مربی فرهنگی مرکز نیز کتاب رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها در تاریخ کربلا را معرفی کرده و قسمت‌هایی از کتاب را برای حاضران روخوانی کرد.

در ادامه با توضیح مربی هنری مرکز اعضای کودک ونوجوان در برنامه‌ای با عنوان «تشنه لبان» به ترتیب به فعالیت کاردستی با موضوع ساخت نمادهای عزاداری و کارت پستال با موضوع ماه محرم مشغول شدند.

سوگواری سرور و سالار شهیدان در مراکز کانون مشگین‌شهر

همچنین در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی دو کانون در شهرستان مشگین‌شهر، اعضای کودک و نوجوان، والدین و مخاطبان عمومی با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» در محل سالن نمایش این مرکز گردهم آمدند تا در سوگ شهادت امام حسین(ع) و دیگر شهدای کربلا، به عزاداری بپردازند.

در ابتدای برنامه بعد از قرایت قرآن کریم توسط یکی از اعضای کودک، مربی مسوول مرکز با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به تبیین فلسفه قیام عاشورا پرداخته و در رابطه با نقش کودکان و نوجوانان حاضر در واقعه کربلا مطالبی بیان کرد.

سپس مربی فرهنگی مرکز داستان عاشورایی با عنوان « نینوا» را برای حاضران قصه‌گویی و کتاب‌هایی در ارتباط با واقعه عاشورا که در مرکز وجود دارد؛ برای مطالعه اعضا معرفی کرد.

از سایر برنامه‌های اجرا شده در این همایش پخش کلیپ عاشوراییان، معرفی نمادهای عاشورایی، اجرای مسابقه و دکلمه خوانی بود.

شایان ذکر است، این برنامه که میهمانانی کوچک از موسسات قرآنی مشگین‌شهر نیز در آن حضور داشتند، با مداحی، قصیده خوانی و ذکر مصیبت‌های واقعه‌ی کربلا پایان یافت.

سوگواری سرور و سالار شهیدان در مراکز کانون مشگین‌شهر

در هفتمین روز از ماه محرم اعضای کودک، نوجوانان و جمعی از والدین مرکز شماره‌ی سه کانون مشگین‌شهر نیز، با تعزیه وچاوش خوانی، در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، عزاداری کردند.

در این گردهمایی لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، به شهادت کودکان و نوجوانانی از قافله‌ی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در قیام کربلا اشاره کرده و جهاد آن‌ها در رکاب امام حسین(ع) را درس‌هایی اثربخش برای داشتن زندگی معنوی دانست.

در ادامه میهمانان کوچک امام حسین(ع) در این برنامه با شعرخوانی، تعزیه خوانی ومداحی به عزاداری پرداختند.

سوگواری سرور و سالار شهیدان در مراکز کانون مشگین‌شهر

همچنین پخش کلیپ عاشوراییان از دیگر بخش‌های برنامه در این گردهمایی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =