بازی، شادی، خلاقیت/ اجرای نمایش‌های خلاق با ساخت ماسک‌های مقوایی در مرکز ۳ کانون مشگین‌شهر رونق می‌گیرد

اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر با شرکت در کارگاه ساخت ماسک‌های مقوایی، روز با نشاطی را در کنار هم سپری کردند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، فعالیت‌های تابستانه کانون با عنوان «در مسیر قله» و با شعار «ایمان، امید و دانایی» هم‌زمان با سراسر کشور و با رویکرد تقویت مهارت فکر و اندیشه، مسائل تربیتی و سلامت ذهنی و جسمی در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۳ کانون مشگین‌شهر در حال برگزاری است.

لیلا مستعلی‌زاده مربی مسئول مرکز بابیان اینکه اعضا در برنامه‌های تابستانی مرکز حضور مستمر و دائمی دارند، گفت: یکی از فعالیت‌های جذابی که در این ایام با استقبال خوب اعضا و خانواده‌ها مواجه شد، ساخت صورتک‌های مقوایی در اشکال و طرح‌های خلاقانه بود که روز پنج‌شنبه نوزدهم مردادماه سال جاری اجرا شد.

وی ریشه اصلی ماسک‌ها و نقاب‌ها را در فرهنگ بومی و سنت‌های اقوام مختلف در جهان دانسته و اظهار داشت: در این برنامه تاریخچه پیدایش ماسک‌ها و نقش آن در اجرای هنرهای نمایشی برای حاضران تشریح شده و در ادامه اعضای کودک و نوجوان با همکاری مربیان مرکز وسایل موردنیاز جهت ساخت ماسک شامل مقوا، کاغذ رنگی، گواش، مداد شمعی، چسب و قیچی را در اختیار گرفته و هرکدام صورتک‌های متفاوتی را درست کردند.

وی تصریح کرد: این صورتک‌ها در اجرای نمایش‌های خلاق برای نقش‌آفرینی توسط خود اعضا مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، جهت آشنا کردن مخاطبان باهنرهای نمایشی و تشویق اعضای علاقه‌مند به شرکت در فعالیت‌های نمایشی، پانلی با عنوان «پیوند ماسک‌ها» طراحی‌شده و نقاب‌های ساخته‌شده به همراه تاریخچه‌ی ساخت صورتک‌ها در این پانل نصب شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =