قهرمان‌سازی مهم‌ترین هدف ساخت «بچه زرنگ» است

حامد جعفری تهیه‌کننده پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» در نشستی با مدیران‌کل استان‌های کانون پرورش فکری به جزییات عرضه این اثر پرداخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، روز اول شهریور 1402 حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» پس از اکران اختصاصی این اثر، در نشستی با مدیران کل کانون در استان‌ها بیان کرد: نقطه شروع «بچه زرنگ» سال ۹۷ با کمک مدیران کانون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت. انگیزه ما برای تولید این اثر نیاز به شکل‌گیری یک قهرمان متناسب با فرهنگ خودمان بود و این امر مهم‌ترین هدف و وظیفه ما تا اینجا بوده است‌.

جعفری این اثر را حاصل تلاش تک‌تک عوامل دانست و گفت: انیمیشن برخلاف باقی گونه‌های رسانه‌ای، اثری کمپانی‌محور است. در جهان مصطلح است مولف کارهای تلویزیونی تهیه‌کننده است، مولف سینمای رئال تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده است ولی با بردن نام انیمیشن، کمپانی تولیدکننده اهمیت می یابد و در ذهن تداعی می‌شود و بیشتر از اینکه عوامل انیمیشن‌ها را بشناسیم آن‌ها را براساس کمپانی تولید کننده می‌شناسیم.

وی در ادامه درباره توفیق‌های این انیمیشن عنوان کرد: این اثر برای اولین بار در جشنواره فجر رونمایی شد و به عنوان نخستین پویانمایی‌ای که با فیلم‌های رئال رقابت کرد، برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن شد.

تهیه کننده «بچه زرنگ» ادامه داد: ما امروز دور هم جمع شدیم تا استانداردهای اکران برای اثری با کمک کانون پرورش ساخته شده را مرور کنیم تا در تمامی ۳۱ استان رعایت شود و ظرفیت کافی و مخاطب‌شناسی به درستی تشخیص داده شده است.

در ادامه جلسه حامد جعفری و مدیران کل ۳۱ استان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تفصیل به پرسش و پاسخ در باره چگونگی عرضه این اثر پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =