خلق جهانی تازه در پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون

طراح پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون گفت: تلاش کردم به جای ورود به جهان قصه‌ها در طراحی پوستر، جهانی تازه را خلق کنم جهانی که قصه‌گو به عنوان قهرمان، نقش اصلی را در آن بازی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یلدا منتظری طراح پوستر این دوره از جشنواره قصه‌گویی افزود: سه عنصر قصه، قصه‌گو و مخاطب کلیت جهان این پوستر را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از منظر نگاه من قصه پرنده کوچکی است که در قلب قصه‌گو به خواب رفته و قصه‌گو با به زبان آوردن کلماتِ قصه و با اجرای شگفت‌انگیز خود، پرنده قصه را بیدار می‌کند و آن را با هدف رسیدن به روشنایی به پرواز در می‌آورد.

منتظری همچنین گفت: خطوط پیچیده نگاه شخصیتِ قصه‌گو شبیه هزارتویی است که مخاطب را دچار جادوی قصه می‌کند. مخاطب مهم‌ترین بخش از هر اثر هنری که در ابتدا شبیه به امواج راکد و آرام است در تقابل با اجرای قصه‌گو و جادوی قصه، دچار تلاطم می‌شود، به حرکت در می‌آید و در موج سوم تاثیر قصه در او هویدا می‌شود و در میان هزارتوی دانایی هویت می‌یابد و در پایان لبخند عمیقی که از دهان قصه‌گو تا عمق چشمهایش نشسته بر لبان مخاطب جاری خواهد شد. لبخندی عمیق از سر دانستن.

طراح پوستر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در پایان یادآور شد: سعی کردم از رنگ‌های ایرانی به عنوان رنگ‌های اصلی در این پوستر بهره بگیرم و با استفاده از طرح کاهگلیِ زمینه پوستر مفهوم شکل‌گیری قصه‌ها و قصه‌گو را در بستری از فرهنگ کهن و دیرینه به تصویر بکشم.

مرحله پایانی بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر و دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =