خوزستان ظرفیت خوبی برای روایت قصه‌های جنگ دارد

رئیس بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان خوزستان معتقد است از طریق قصه‌گویی می‌توان کودکان و نوجوانان را با فرهنگ جبهه و مقاومت آشنا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حبیب آل‌کرد، سرپرست اداره‌کل کانون استان خوزستان و رئیس بیست‌ و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در این استان، قصه و قصه‌گویی را فرهنگ و هویت یک کشور دانست و گفت: قصه‌گویی می‌تواند نشان‌دهنده هویت ما باشد و با آن، که ابزاری تربیتی است می‌توان مفاهیم ارزشمندی را منتقل کرد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سراسر کشور افزود: وقتی این جشنواره در استان‌ها برگزار شود، اهمیت و وسعتش را نشان می‌دهد و باعث می‌شود در میان خانواده‌های بیشتری نشر پیدا کند. همچنین با توجه به رویکرد عمومی‌سازی و مردمی‌سازی این دوره از جشنواره سعی می‌کنیم دستورالعمل‌ها را انجام دهیم و تبلیغات بیشتری داشته باشیم؛ برای مثال می‌خواهیم صداوسیما را درگیر کنیم تا مردم بیشتر از قصه‌گویی مطلع شوند.

آل‌کرد درباره ظرفیت قصه‌گویی در استان خوزستان و ارتباطش با قصه‌های دوران دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان بیان کرد: استان خوزستان در مسئله جنگ ظرفیت بالایی دارد. روایت قصه‌های جنگ تمامی ندارد و بر کودکان و نوجوانان اثر می‌گذارد. ما می‌توانیم کودکان و نوجوانان را از طریق قصه با فرهنگ جبهه و مقاومت آشنا کنیم.

وی ادامه داد: خوزستان ظرفیت‌های زیادی دارد و قصه‌های ایام دفاع مقدس قدیمی نمی‌شوند. از طرفی بحث تفحص وجود دارد و چند وقت یک‌بار شهید می‌آورند و این باعث می‌شود همیشه قصه‌های جنگ مطرح و زنده بماند.

سرپرست اداره‌کل کانون خوزستان تصریح کرد: ما چند قصه‌گوی مطرح در استان داریم؛ مانند خانم آسیه رحمتی که برگزیده کشوری است و به‌شکل ویژه در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم و الحمدلله پیشرفت خوبی هم داشته‌ایم؛ چرا که خوزستان مرکز ثقل جبهه و جنگ بوده و ظرفیت زیادی دارد.

آل‌کرد در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های کانون خوزستان گفت: در حال حاضر مشغول اکران انیمیشن «بچه‌زرنگ» هستیم که طرح بزرگی است و همچنین هفته ملی کودک را پیش‌رو داریم.  می‌خواهیم این انیمیشن را به شایستگی به خانواده‌ها معرفی کنیم. تبلیغات گسترده ای را آغاز کردیم و دانش‌آموزان می‌توانند با هزینه نیم‌بها، این پویانمایی زیبا را تماشا کنند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آذر و دی ۱۴۰۲ با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =