طرح " کانون مدرسه " جان تازه‌ای به مدارس خواهد بخشید

نماینده مردم همدان در مجلس به مناسبت هفته ملی کودک گفت: طرح " کانون مدرسه " باید با قوت در مدارس همدان اجرا شود زیرا نتیجه این همکاری مشترک با کانون و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش، به مدارس جان و رنگ و بوی تازه‌ای خواهد بخشید.

دکتر حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته ملی کودک  و به پاس خدمات گسترده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در کشور پیام داد.

در این پیام آمده است:

کودکان و نوجوانان در هر کشوری مهمترین سرمایه‌های آن کشور هستند  که باید توجه به نیازها و خواسته‌های آنان و سعی در تحقق آنها در الویت برنامه‌ها و فعالیت‌های  مسئولان امر قرار بگیرد که به طور قطع هزینه کردن مادی و معنوی برای کودکان و نوجوانان خود سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده این کشور است زیرا کودکان و نوجوانان  امروز بزرگانی هستند که در نوبت ورود به جامعه قرار دارند و باید قدر آن‌ها را دانست و به آن‌ها احترام گذاشت. 

از این رو در کنار توجه به خواسته‌های این قشر مهم از جامعه توجه به آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت آنها باید در الویت برنامه‌ریزیهای کلان کشوری باشد. از آنجا که هنوز یک معلم هستم، معتقدم که آموزش و پرورش و در کنار آن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همراهی و همکاری هم می‌توانند تحولات بزرگی را در نظام آموزشی و تربیتی کشور ایجاد کنند.

با توجه به فعالیت‌های فرهنگی- ادبی و هنری کانون پرورش فکری  و داشتن مربیان مجرب و متخصص و نیز امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری در سراسر کشور کانون نباید در حاشیه آموزش و پرورش باشد بلکه باید در متن کار قرار بگیرد از این رو طرح " کانون مدرسه " باید با قوت در مدارس همدان اجرا شود زیرا نتیجه این همکاری مشترک با کانون و دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش، به مدارس جان و رنگ و بوی تازه‌ای خواهد بخشید.

با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از ابزار هنر برای آموزش و تأثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان باید تمامی امکانات مدارس که پس از ساعات درسی اغلب بدون استفاده می‌ماند در اختیار کانون قرار بگیرد و آموزش و پرورش از فعالیت‌های کانون حمایت کند تا پوشش فعالیت‌های کانون در سراسر کشور گسترده‌تر شود. از طرفی هم برای کیفیت بخشی برنامه‌های کانون پرورش فکری، مدیران کانون باید به فکر مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق از امکانات موجود باشند و امر تعلیم و تربیت را بر مبانی دینی و اسلامی قرار دهند.

نظام جمهوری اسلامی به تأثیر کیفی فعالیت‌های کانون باور دارد و مقام معظم رهبری نیز به کانون نگاه محبت‌آمیزی دارند و فعالیت‌ها و تولیدات ما را با دقت پیگیری می‌کنند.

باید گفت کارهای کانون و نقش مربیان آن از اهمیت بالایی برخورداراست زیرا فعالیت های کانون در عین زیبایی‌های خاص خودش زمینه کشف و استعدادیابی از کودکان و نوجوانان را دارد و این اقدام  کانون به طور قطع در راستای طرح بزرگ تحول بنیادین آموزش و پرورش است زیرا  ستون تحول بنیادین آموزش و پرورش معلم و مربی است و موفقیت هر جامعه‌ای به اندازه فهم و تلاش معلمان و مربیان بوده و هر قدر معلمان و مربیان تحرک بیشتری از خود نشان دهند جامعه بیشتر رشد کرده و کودکان و نوجوانان پویاتر، با نشاط‌تر و با انگیزه‌تر خواهند شد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت روز جهانی و هفته‌ ملی کودک، امید دارم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش جهادگرانه در عرصه‌ فرهنگی- هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان قدم بردارد زیرا ما به قله نزدیک هستیم و برای رسیدن به قله موفقیت این کودکان و نوجوانان ایران‌اسلامی نقش مهم و عمیقی دارند و ان شا الله در زیر در سایه لطف و عنایت الهی و توجهات حضرت ولی­عصر (عج) و نایب بر حقش به تمامی آنچه برازنده ایران است به زودی خواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =