کانون در رشد و پرورش ایمانی، ملی و مذهبی کودکان نقش مهمی دارد

مدیرکل کانون پرورش فکر گفت: یکی از مراکز تربیتی در جهت رشد و پرورش ایمانی، ملی و مذهبی کودکان و نوجوانان،  کانون پرورش فکری است که 27 بند از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخته شده است به کانون و نقشه راه آن.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در حسینیه امام خمینی (ره) برای سخنرانی پیش از خطبه حاضر شد.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در پیش از خطبه نماز جمعه امروز ضمن تبریک هفته کودک به همه کودکان اظهار کرد: همچنین از یک سال تلاش همه مسئولین کشوری و استانی برای برگزاری دومین کنگره ملی 8 هزار شهید استان همدان و برپایی دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای که می‌فرمایند: « مهم ترین شاخصه ای که باید در تربیت دانش آموزان مدنظر قرار گیرد، شکل‌گیری هویت مستقل، عزتمند و دینی در نسل آینده است. » گفت: یکی از مراکز تربیتی در جهت رشد و پرورش ایمانی، ملی و مذهبی کودکان و نوجوانان،  کانون پرورش فکری است که 27 بند از فرمایشات مقام معظم رهبری پرداخته شده است به کانون و نقشه راه آن.  

مدیرکل کانون پرورش فکری با بیان اینکه سال 1342 وقتی از حضرت امام خمینی رحمت الله سوال می شود که با کدام سربازان قصد انقلاب دارید؟ امام فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند، خاطرنشان کرد: مردم دارالمومنین همدان، بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری آینده کشورمان دوران کودکی و نوجوانی است. با حقوق کودکان آشنا شویم ازخواسته‌ها و نیازهای روحی، روانی و عاطفی آنان غافل نشویم.  

کانون در رشد و پرورش ایمانی، ملی و مذهبی کودکان نقش مهمی دارد

وی بیان کرد: در آخرین روز از هفته ملی کودک قرار داریم. 30 سال است این نامگذاری را در تقویم کشورمان ایران داریم. برای اینکه این هفته فرصتی شود تا بیشتر به دنیای کودکان و نوجوانان بپردازیم. تا فرصتی شود بیشتر آن ها را دریابیم.  

ابراهیمی‌هژیر گفت: خانواده‌های عزیز! به کودکان خود مهارت بیاموزیم. خوب دیدن و خوب شنیدن را بیاموزیم. به نوجوانان خود اندیشیدن، تحلیل کردن، تصمیم گرفتن و اقدام کردن را بیاموزیم تا حس مسئولیت پذیری آن ها را تقویت کنیم. 

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز تخصصی کودک و نوجوان در کشور است که قدمتی 60 ساله دارد، تصریح کرد:  بعد از انقلاب با نظر مستقیم حضرت آیت الله خامنه‌ای و شهید بهشتی رحمه الله به فعالیت خود ادامه داد و اکنون شاهد فعالیت 1000 مرکز فرهنگی هنری و ادبی کانون در سراسر کشور هستیم که سهم استان همدان 44 کتابخانه و مرکز فرهنگی هنری ادبی است.

مدیرکل گفت: به گونه ای در استان همدان برنامه ریزی شده که روستاها و مناطق کم برخورداری که دسترسی به مرکز شهر ندارند با ماشین کتابخانه سیار برای آن‌ها کتاب برده و فعالیت فرهنگی انجام می‌دهیم و حتی برای دورافتاده‌ترین روستاها کتاب را پست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت ما بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: اوقات فراغت کودکان و نوجوان فرصت بسیار باارزشی برای آموزش یادگیری است، رصد مستمر وضعیت و کشف دائمی نیازهای لحظه‌ای کودکان و نوجوانان وظیفه کانون پرورش فکری است.  

مدیرکل کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد:  برای پرورش نهال ایمان و امید با مرجعیت کانون پرورش فکری باید ظرفیت همه نهادها و مجموعه‌ ها به خدمت گرفته شود. با ابتکار، خلاقیت، استفاده حداکثری از هنر و ادبیات و بالابردن سرعت انجام کار است که می توان به این مهم دست پیدا کرد.  

وی در پایان با اشاره به وضعیت این روزهای نوار غزه و بمباران اسرائیل گفت: فطرت کودکان، عدالت جو، ظلم ستیز و حقیقت جو است. پیروزی امروز فلسطین همان سرمایه  مقاومت کودکان دیروز فلسطین است.  

گفتنی است که نوه های شهدای هشت سال دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری به همراه خانواده‌ها و مربیان خود در راهپیمایی دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت از حماسه طوفان الاقصی شرکت کردند تا پیام مقاومت و آزادگی، هویت مستقل و عزتمند و دینی کشور عزیزمان ایران را به سراسر دنیا ارسال کنند.  
باشد که مورد قبول حق تعالی، حضرت ولی عصر عجل الله، رهبر عزیزمان و شهدای انقلاب اسلامی از صدر تا کنون واقع شود.  
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =