کد خبر: 332131
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
بازدید 144
"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در پنجمین برنامه اتاق فرمان گفت: فابک یا همان "فلسفه اسلامی برای کودک" به دنبال افزایش قدرت تفکر کودکان در مورد توحید است که این موضوع در مراکز کانون باید به شدت و قوت اجرا شده و مورد توجه باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان، پیش از ظهر امروز پنجمین جلسه «اتاق فرمان» با محوریت کتاب «تو یک مدیر هستی» با حضور مربیان مسوول و مربیان مراکز استان همدان در سینما کانون برگزار شد که در این جلسه مراکز فرهنگی- هنری شماره یک، دو، سه و چهار با یکدیگر برای اجرای برنامه همکاری داشتند.

در ابتدای جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در ابتدا با اشاره به واقعه 30 مهر در همدان اظهار کرد: مهرماه ۱۳۵۷ نیز یکی از همین روزهای ماندگار در تاریخ معاصر ایران است که مقدمه ای برای 13 آبان سال 57 شد.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

معصومه ابراهیمی هژیر ادامه داد: در این روز جمعی از دانش‌آموزان همدانی در اعتراض به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان، سینما رکس آبادان و سرکوب دانش‌آموزان تظاهرات دبیرستان پروین همدان در مرکز شهر همدان فریاد الله‌اکبر سر دادند، فریادهایی که رفته رفته تبدیل به شعار «مرگ بر شاه» شد.

وی گفت: این رویداد در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب پیدا کرد و امام خمینی(ره) نیز درباره این رخداد واکنش نشان دادند. در کتاب صحیفه نور آمده که چهارم آبان ماه همان سال ایشان بر این واقعه و اثرات آن را در پیشبرد نهضت انقلابیون تأکید داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد: در روز ۳۰ مهر دانش‌آموزان دبیرستان شریعتی، علوی، هنرستان دیباج، دبیرستان علوی و دبیرستان دخترانه آذر و پروین اعتصامی به حرکت درمی‌آیند و نهایتاً در خیابان شهدا همه جمع می‌شوند و نیروهای انتظامی هم طبق اطلاعاتی که به دست آورده بودند در آن روز قرار است اتفاقی بیفتد در مراکز حساسی که می‌توانستند اشراف داشته باشند بر میدان و خیابان شهدا مستقر شده بودند، از ساعت ۹ صبح تظاهرات چندین هزاری آغاز می‌شود.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

وی افزود: تعداد مجروحان را ۱۰ تا ۲۰ نفر اعلام می کنند اما با توجه به مدارک به دست آمده، تعداد مجروحان بیش از این تعداد بوده است.

ابراهیمی هژیر بیان کرد: واقعه ۳۰ مهر تا سال‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شد اما خوشبختانه در سال‌های گذشته به این حادثه بزرگ تاریخی و اثرگذار بیشتر توجه شده و ارزش‌های آن بیشتر نمایان شده است که امیدواریم به زودی وارد تقویم ملی کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته ملی کودک تصریح کرد: بسیار خوشحالم که هفته کودک را با ایجاد یک هفته به یاد ماندنی برای کودکان شهر و استان خود با همکاری و همراهی شما همکاران عزیر پشت سر گذاشتیم.

با بیان اینکه هفته کودک مقارن با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و کنگره 8 هزار شهید استان بود، افزود: غرفه فرهنگی- هنری و ادبی کانون در نمایشگاه با وجود حجم کار بسیار فعالیت در هفته کودک خوش درخشید و ما توانستیم با موفقیت این نمایشگاه را به پایان برسانیم.

وی با نقش پررنگ کانون در رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: در هفته ملی کودک 8 ساعت پخش زنده از رسانه ملی و استانی داشتیم همچنین دو جلسه با مدیرکل صدا و سیما برگزار شد و قرار شد که اتاق فکری را حضور نمایندگان کانون و صدا و سیما برای پیشبرد کارها انجام شود.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: برای اولین بار در کشور قرار است شبکه استانی همدان برنامه کنارنویس را انجام دهد و قرار است ما برگزیدگان خود را در همه رشته‌ها به صدا و سیما معرفی کنیم تا در کنارنویس آورده شود و از این طریق به مردم معرفی شوند.

وی با اشاره به حضور تماشاخانه سیار در راستای کنگره 8 هزار شهید در استان همدان گفت: جا دارد از همکارانی که در سطح استان برای حضور تماشاخانه در شهرستان خود اقدام کردند و هماهنگی برون سازمانی و درون سازمانی را انجام دادند نهایت تشکر را داشته باشم. هدف از این تریلی سیار تنها شاد کردن کودکان و نوجوانان بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به چابک‌سازی نیروها ادامه داد: تبدیل وضعیت نیروهای کانون بعد از 24 سال یک اقدامی بزرگ و مهم قلمداد می‌شود که از طرف مدیرعامل کانون و همکاری آموزش و پرورش صورت گرفت.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

وی با اشاره به برنامه سرکشی خانواده شهدا در راستای کنگره گفت: این سرکشی‌ها یک حس خوبی برای ما داشت و ان‌شاالله ادامه‌دار باشد.

ابراهیمی‌هژیر با بیان برنامه فابک خاطرنشان کرد: فابک یا همان "فلسفه اسلامی برای کودک" به دنبال افزایش قدرت تفکر کودکان در مورد توحید است که این موضوع در مراکز کانون باید به شدت و قوت اجرا شده و مورد توجه باشد.

وی به طرح کانون مدرسه اشاره و اظهار کرد: این طرح به صورت یک دستورالعمل از طرف آموزش و پرورش به تمامی مدارس ابلاغ شده و یک نفر رابط از طرف مدرسه تعیین می‌شود که مربیان در مراکز از طریق آن رابط برنامه‌های خود را در مدارس پیگیری می‌کنند و قرار است کارهای فرهنگی و پرورشی بیشتری در این طرح و پیوند مدرسه و کانون انجام شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: پویش کتابخوانی را جدی بگیرید و در مراکز خود با شیوه‌های مختلف آن کتاب‌های معرفی شده را با اعضا کار کنید و اخبار و تیزرهای آن را پخش کنید.

وی به افتتاح موزه کانون و سالن ورزشی کانون در هفته ملی کودک ادامه داد: از شما درخواست دارم هر چیزی که قسمتی از تاریخ و پیشینه کانون را نشان می‌دهد مانند کتاب، اسباب‌بازی ، عکس و ...به موزه تحویل بدهید تا رونق بیشتری بگیرد.

ابراهیمی‌هژیر  افزود: اما در مورد سالن ورزشی توانستیم با همکاری استانداری کلاس تکواندو و کاراته راه بیاندازیم و بسیار از طرف والدین استقبال شد و ما در زمینه ورزش موفق عمل کردیم البته باید به دنبال راه‌اندازی یک تیم برای کانون هم هستیم.

در ادامه فیلم تصویری چالدران با گویندگی فریبا عزتی نمایش داده شد که در این فیلم مقاومت و ایستادگی ایرانیان را در مقابل سپاه قدرتمند عثمانی نشان می‌داد اما ایرانیان با وجود نیرو و تجهیزات کم سربلند بودند.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

سپس همکاران در یک بازی از میان کلمات و لغات بهم ریخته یک جمله را درست کردند که در متن کتاب « تو یک مدیر هستی» آمده بود. آن جمله این بود: " افراد باهوش و موفق جای مناسب خود را پیدا می کند، اما مدیر موفق برای دیگران جای مناسب می یابد."

 در ادامه ضرب‌المثل‌های داخل کتاب توسط شهرزاد بیاتی برای حاضران نقاشی شد تا آنان از طریق نقاشی به ضرب المثل داخل کتاب پی ببرند. "سکه سر و صدا و هیاهو ایجاد می کند"و در ضرب‌المثل دیگر آمده وقتی " بازار بد میشه مالت رو نگه دار و وقتی بازار خوب میشه زبانت رو نگه دار."

سپس در خصوص انواع هوش ها و هوش بنیادین و هیجانی برای همکاران توضیحاتی داده شد و بیان این موضوع که " کسی که چرایی در زندگی را دریابد با هر چگونگی خواهد ساخت." نکته کلیدی و مهم مطرح شده در این بخش بود.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

در ادامه این مراسم هادی لایقی، مربی کانون به معرفی چند بازی برای همکاران پرداخت. دو بازی به صورت عملی برای همکاران اجرا شد.

در پایان این مراسم از چند تن از همکاران به پاس خدماتشان در کانون از طرف مدیر کل تقدیر به عمل آمد.

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

"فابک" در مراکز کانون با قوت پیگیری شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =