کد خبر: 332823
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
بازدید 2194
جشنواره استانی قصه‌گویی در همدان برگزار می‌شود

بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استانی در تاریخ 23 و 24 آبان ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، امسال شاهد ثبت ملی قصه گویی به عنوان یک رخداد مهم ملی در زمینه فرهنگی بودیم که به طور قطع می‌تواند باعث رونق‌بخشی به جشنواره قصه‌گویی شود و علاقمندان بسیاری را وارد این حوزه کند. از طرفی نیز در کمتر از دو ماه بیست و پنجمین جشنواره ملی قصه‌گویی در سراسر کشور در شب یلدا برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این جشنواره در رشته‌های مختلف قصه‌گوی معرفی خواهند شد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان در خصوص جشنواره استانی قصه‌گویی گفت: مهلت ارسال قصه‌های به جز قصه 90 ثانیه‌ای به اتمام رسیده است.

مریم شریف زاده افزود: ۲۹۸ نفر در استان همدان در سایت مربوطه برای قصه‌گویی ثبت نام کرده‌اند  که از این تعداد ۲۲۳ اثر بارگذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر در استان  مشغول پایش اولیه  آثار ارسالی هستیم که استانداردهای لازم برای قصه گویی را که در هنگام فراخوان اعلام کرده بودیم، رعایت شده باشد.

شریف زاده تصریح کرد: بعد از پایش اولیه آثار انتخاب شده وارد رقابت در جشنواره استانی قصه‌گویی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ 23 و 24 آبان ماه داوری بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استانی برگزار می‌شود، گفت: در این دو روز داوری آثار با حضور داورانی از همدان، استان مرکزی و استان زنجان صورت می‌گیرد.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان خاطرنشان کرد: در این دو روز قصه گویان به اجرای قصه خود می‌پردازند و با توجه به دستوالعمل داوری آثار آنها مورد داوری قرار گرفته و بعد از رأی داوران حاضر در جشنواره استانی، نفرات برگزیده به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: داوران جشنواره فریبا عزتی حق از همدان، فاطمه مددی از استان مرکزی و عزیزه ریحانی منفرد از استان زنجان خواهند بود و فاطمه نظری ناظر جشنواره از استان زنجان میهمان ما در این دو روز هستند.

شریف زاده به جوایز این دوره از جشنواره اشاره و تصریح کرد: جوایز ویژه جشنواره دو بخش دارد یک جایزه ویژه به قصه برتر با موضوع سردار سلیمانی و بخش دوم جایزه ویژه برای قصه برتر با تکیه بر لبخند است و البته جشنواره یک جایزه منحصر به فرد هم دارد که به اهدای نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی به شرکت کنندگان ایرانی و بین‌المللی به انتخاب داوران است و این اولین کار در جشنواره قصه گویی امسال است.

وی در پایان گفت: امسال هم با توکل بر خدا و حمایت متولیان ترویج و توسعه‌ قصه‌گویی و قصه‌گویان داخلی و خارجی و مربیان هنرمند کانون چراغ بیست ‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی را در دل کودکان و نوجوانان سرزمینمان روشن خواهیم کرد و امیدوارم که استان همدان در این جشنواره حایز رتبه های برتر چون سال های گذشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =