برگزاری جلسه هم‌اندیشی شهر سورشجان به منظور عمومی‌سازی جشنواره قصه‌گویی

در مرکز فرهنگی و هنری سورشجان به منظور عمومی‌سازی جشنواره قصه‌گویی، جلسه هم‌اندیشی با کارکنان کتابخانه عمومی این شهر برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی در مراکز مختلف استان چهارمحال و بختیاری مانند سایر شهرهای کشور در حال برگزاری است و این جشنواره چند سالی است به صورت متداول به منظور ارتقای سطح دانش اجتماعی، تاریخی، معنایی، فرهنگی و علمی کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌شود. 
جشنواره در بخش‌های مختلف اجرا می‌شود تا استعدادهای متعدد کودکان و نوجوانان در هر زمینه‌ای بروز و ظهور پیدا کند و توسط مربیان و اساتید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به مسیر درست هدایت شود. 
اما به منظور توسعه فرهنگ قصه‌گویی زمینه‌سازی‌هایی لازم است که توسط مسئولان انجام می‌پذیرد و بسترهای مورد نیاز را برای ترویج این فرهنگ کهن فراهم می‌کند. 
به همین منظور مراحل متعدد جشنواره از مرحله شهرستانی تا ملی و بین‌المللی طراحی شده است تا قصه‌گویان هر چه بیشتر تلاش کنند و سطح قصه‌گویی ارتقا یابد و این فرهنگ اصیل دوباره احیا شود.

در راستای برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در شهر سورشجان جلسه هم‌اندیشی با کارکنان کتابخانه عمومی شهر سورشجان برگزار شد. 

این هم‌اندیشی به منظور عمومی‌سازی جشنواره قصه‌گویی، هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌های مربوط به بزرگداشت روز سیزدهم آبان انجام شد و با توجه به نزدیک شدن به هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌ریزی‌های لازم برای این هفته هفته نیز انجام پذیرفت. 

از دیگر اقدامات در راستای ترویج فرهنگ قصه‌گویی و افزایش تفکر خلاق کودکان و نوجوانان در آن زمینه، حضور در آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی شهر سورشجان جهت عمومی‌سازی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی قصه‌گویی بود.

گفت‌وگو با کارآموزان و مربیان آموزشگاه‌ها در مورد شرکت در جشنواره، انتخاب قصه، روش قصه‌گویی، تاثیرات مثبت قصه و قصه‌گویی در جامعه از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه با جشنواره قصه‌گویی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =