قدردانی از مدیرعامل کانون و تهیه کننده پویانمایی سینمایی «بچه‌زرنگ»

نشست «تحلیل وضعیت پویانمایی در ایران؛ مشکلات و راهکارها» همراه با قدردانی از حامد علامتی مدیرعامل کانون و حامد جعفری مدیر گروه هنر پویا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری بیان کرد: در سال‌های گذشته سینمای کودک و نوجوان به عنوان سینمای راهبردی کمتر مورد توجه قرار گرفته و نسبت به آن غفلت شده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال‌ها و ماه‌های گذشته نسبت به این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی توجه کرده است.

وی تصریح کرد: نهادهای دولتی و حاکمیتی باید از تصدی‌گری عبور و در میدان تولی‌گری، کمک و تسهیل‌گری کنند. پویانمایی «بچه زرنگ» نمونه این کار تولی‌گری است که باید از این نوع کارها زیاد انجام شود.

قدردانی از تهیه کنندگان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ»

علامتی افزود: پویانمایی زمانی موفق می‌شود که در کنار آن بازارپردازی فرهنگی هم داشته باشیم. ما با همکاری بخش خصوصی، محصولات جانبی پویانمایی را تولید می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در نشست «تحلیل وضعیت پویانمایی در ایران؛ مشکلات و راهکارها» اظهار کرد: تولید سند راهبری و راهبری در موضوع انیمیشن کشور، می‌تواند همانند یک نخ تسبیح، موضوعات متنوع مرتبط با این هنر- صنعت را در یک ساختار، سیاستگذاری کند.

وی بر لزوم تجمع تجربه‌های تولیدی، علمی و مدیریتی در تدوین این سند تأکید کرد و گفت: می‌توان با تشکیل یک گروهی از مدیران اجرایی، فعالان علمی و تولیدکنندگان انیمیشن، مقدمات تدوین این سند را فراهم کرد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز همه حمایت لازم برای تدوین و در نهایت تصویب این سند را انجام می‌دهد.

قدردانی از تهیه کنندگان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ»

همچنین در پایان این برنامه از حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حامد جعفری مدیر گروه هنر پویا به عنوان تهیه‌کنندگان پویانمایی «بچه زرنگ» تقدیر شد.

متن تقدیرنامه عبدالحسین خسروپناه به حامد علامتی

متن تقدیرنامه عبدالحسین خسروپناه به حامد علامتی مدیرعامل کانون به این شرح است: «هنر استفاده صحیح و زیبا از مواهب الهی است؛ هر چه صحیح‌تر و زیباتر، هنری‌تر. به همین جهت در تفکر الهی «تعهد» در روح و حقیقت هنر نهفته است. تفکیک هنر از تعهد، جداسازی هنر از هنر است و تهی ساختن هنر از هویّت خویش. به همین جهت در تعالیم ادیان الهی همیشه انسان‌ها بر مدار صحیح «خدا محوری» تربیت می‌شوند تا همه افکار و آرا و افعال‌شان رنگ و بوی خدایی بگیرد چون خداوند حق مطلق است و مابقی بدون خدا باطل هستند.

بدین‌وسیله از نقش‌آفرینی متعهدانه و مجاهدت فرهنگی جناب‌عالی و همکاران محترم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهیه آثار فاخر فرهنگی و هنری، به ویژه تولید فیلم سینمایی ارزنده و آموزنده «بچه زرنگ» تقدیر و تشکر می‌کنم. امید است با استعانت از ذات باریتعالی و ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و با اهتمام به رهنمودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در تمامی شئون زندگی همواره موفق و سربلند باشید.»

یادآوری می‌شود نشست «تحلیل وضعیت پویانمایی در ایران؛ مشکلات و راهکارها» با حضور صاحب‌نظران، فعالان و سازمان‌های فعال در حوزه انیمیشن کشور روز چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

قدردانی از تهیه کنندگان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =