کد خبر: 334241
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
«بچه زرنگ» پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد

پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» در دو ماه اکران و با شکست رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن، توانست عنوان پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را هم از آن خود کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» جدیدترین محصول کانون که به تهیه کنندگی حامد جعفری از پنج مهر در سالن‌های سینمای سراسر کشور در حال اکران است و در مدت دو ماه از آغاز اکران، توانست رکورد پرمخاطب‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را بزند.

این رکورد پیش از این در اختیار انیمیشن سینمایی «فیلشاه» اثر قبلی گروه «هنرپویا» کمپانی سازنده «بچه‌ زرنگ» بود که در حدود ۱میلیون و ۲۵۰هزار مخاطب داشته است. بچه زرنگ تاکنون بیش از ۱میلیون و ۳۰۰هزار مخاطب داشته و با فروش بیش از ۴۳میلیارد تومانی، عنوان پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن و فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرده است.

با این روند سه انیمیشن پرفروش «شاهزاده روم»، «فیلشاه» و «بچه زرنگ» در اختیار گروه هنر پویا قرار دارد.

بچه‌ زرنگ محصول گروهی ۲۵۰ نفره از هنرمندان در گروه هنرپویاست که در گروه کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی و در گروه نویسندگان علی رمضان حضور داشته است.

همچنین هومن حاجی‌عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» شخصیت مکمل فیلم را بر عهده دارد و سعید شیخ‌زاده مدیر دوبلاژ فیلم است.

جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

فرایند تدوین پویانمایی سینمایی بچه ‌زرنگ ازسوی حسن ایوبی، آهنگ‌سازی از سوی امیر توسلی، اصلاح رنگ از سوی سامان مجد وفایی و طراحی و ترکیب صدا از سوی حسین ابوالصدق انجام شده است.

«بچه زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =