۱۶ هزار نفر در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال شرکت کردند/۱۸۰۰ قصه‌گو از چهارمحال و بختیاری در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرکت ۱۶ هزار نفری قصه‌گویان کشور در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال گفت: ۱۸۰۰ قصه‌گو از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهارمحال و بختیاری حجت‌الله آسمند مدیر کل کانون در اختتامیه مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن تشکر از حضور میهمانان برنامه جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و یاد و خاطره شهدای کودک و نوجوان فلسطین را گرامی داشت.  

وی در این اختتامیه هدف اصلی جشنواره را عمومی‌سازی و مردمی‌سازی اعلام کرد و افزود ۱۶ هزار نفر در بیست‌وپنجمین جشنواره قصه‌گویی کل کشور ثبت نام کرده‌اند که خوشبختانه ۱۲ درصد از مجموع این استقبال‌کنندگان از استان چهارمحال و بختیاری بوده است و در این استان ۱۸۰۰ قصه‌گو در جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند که بنا بر اعلام معاونت فرهنگی کشور این استان رتبه اول در استقبال و ثبت‌نام را به خود اختصاص داده است.  
آسمند با اشاره به شعار جشنواره <با قصه لبخند بسازیم > افزود: اهتمام این جشنواره در این بوده است که با قصه‌ها بتوانیم لبخندی بر لبان کودکان و نوجوانان بیاوریم و شیرینی قصه و قصه‌گویی را برای این قشر تبیین کنیم تا در ادامه روند این جریان به اهداف آموزشی و تربیتی خود با ابزار قصه برسیم.  

مدیر کل کانون در ادامه گفت: امروز پایان این جشنواره نیست و شروعی است برای اینکه بتوانیم قصه و قصه‌گویی را در استان نهادینه کنیم و به احیای این فرهنگ شایسته بپردازیم ما در این جشنواره با اجرای قصه‌ها در مدارس و مکان‌های مختلف شهرستان‌ها و نقاط فرهنگی استان توانستیم قشر قابل‌توجهی را هم از کودکان و نوجوانان و هم از بزرگسالان با این فرهنگ آشنا کنیم تا با تقویت این فرهنگ، قصه‌گویی ملی و ایرانی را در کشور گسترش دهیم.
آسمند در ادامه  قصه‌گویی را یک ابزار کم هزینه برای تربیت کودکان دانست و عنوان کرد: این هنر مهم‌ترین ابزار آموزشی در دسترس می‌باشد و با تعامل بین نهادهای آموزشی می‌توانیم این فرهنگ را احیا و نهادینه کنیم و این مهارت را به نهاد خانواده جهت ارتباطات بهتر والدین و فرزندان هدیه دهیم.  

وی در ادامه از داوران، ناظر و همکاران دبیرخانه جشنواره در استان و کلیه‌ی مربیان و اعضای مراکز برای برگزاری این جشنواره تشکر کرد که مدیر کل آموزش و پرورش استان،  شهردار شهرکرد، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، ریاست برنامه و بودجه استان، کارشناسان جمعیت هلال‌احمر استان، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کارشناسان دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، رئیس کانون زبان استان، کارشناسان نهاد کتابخانه‌های استان و. ‌.. از جمله میهمانان  این برنامه فرهنگی به شمار می‌آمدند.
 صحبت های فرهاد فلاح معاونت فرهنگی کانون کشور به صورت آنلاین نیز بخش دیگری از این برنامه بود.  

گفتنی است تلاوت آیاتی از قرآن کریم، نواختن سرود ملی، پخش تیزر جشنواره، سخنرانی مدیر کل استان، پخش کلیپ رونداجرایی جشنواره، نمایشنامه‌خوانی مرکز فرادنبه به مربی‌گری خانم کوه‌پیما با موضوع غزه، سخنرانی رئیس دانشگاه فرهنگیان با موضوع نقش قصه در تربیت کودکان و نوجوانان و رشد توانمندی‌های شخصیتی آن‌ها، اجرای سرود ایران توسط گروه سرود از شهر فرخشهر، اجرای قصه‌گوی برگزیده، سخنرانی شهردار محترم شهر شهرکرد و اهدای تندیس با قصه لبخند بسازیم به موثرترین دستگاه فرهنگی مشارکت کننده در رویکرد عمومی‌سازی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از بخش‌هاس مهم این اختتامیه بودند.

همچنین پخش کلیپ «لبخند در قاب جشنواره» با عنوان «با قصه لبخند بسازیم» و اعلام خبر افتتاح نمایشگاه عکس مجازی با همین موضوع در سایت خبری کانون استان، قرائت بیانیه هیات داوران ملی و آیینی، تقدیر ویژه رئیس جشنواره استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از عضو فراگیر مرکز شماره ۳ و خانواده همکار شهید، آقای جهانبازی،  اعلام اسامی برگزیدگان و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این اختتامیه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =