برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

قصه‌گویان برگزیده آخرین مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در نوبت سوم در ۱۱ استان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، نوبت سوم مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در استان‌های خوزستان، اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، کرمان، هرمزگان، لرستان، مرکزی و آذربایجان شرقی از روز ۲۷ آبان تا اول آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

بر همین اساس برگزیدگان آخرین مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی در ۱۱ استان معرفی شدند.

برگزیدگان استان مازندران

هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مازندران قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را در بخش‌های مدرن کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، سردار سلیمانی، قصه‌ی تکیه برلبخند و قصه‌ی کودکان مظلوم غزه را معرفی کردند.

بر این اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، معصومه یوسف‌نژاد با قصه «ریشت را بجنبان» برگزیده و ناصر فلاحی و زهره جهرمی شایسته تقدیر شدند.

در بخش دختران و پسران مدرن کلاسیک، ستایش محبوب با قصه «ننه زیور» رتبه دوم و یاسمین عباسی با قصه «سه خواهر» رتبه سوم را از آن خود کردند و مارال لاهوتی با قصه «در جستجوی خدا» شایسته تقدیر شد.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک، هدی کریم با قصه «نقلی شعبده‌باز» رتبه دوم و سمانه غزاییان با قصه «کشاورز و خروس» و ثمانه عابدینی‌طبری با قصه «قطره طلایی» به صورت مشترک رتبه سوم را به دست آوردند.

هیأت داوران در بخش دختران و پسران آیینی و سنتی نیز محمدمهدی مرادی با قصه «نبرد رستم با تخوار»، باران رنجدوست با قصه «گذر سیاوش از آتش» و مهسا یحیوی با قصه «بهرام و تازیانه» به ترتیب به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی کردند و مهسان شعبانی با قصه «آرش کمانگیر» را شایسته تقدیر دانستند.

بر همین اساس در بخش زنان و مردان آیینی و سنتی، حسین کاظمی با قصه «نقل رستم و تهمینه» رتبه اول، حسین غلامی با قصه «نقل نبرد رستم و سهراب» رتبه دوم و سعید شفیعیان با قصه «نبرد رستم و اسفندیار» رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین محمود رحمانی با قصه «معمای تیز پا» در بخش سردار سلیمانی برگزیده شد.

فاطمه احسانی با قصه «تولد» در بخش زبان اشاره برگزیده و نرجس حق‌شناس، خدیجه رضاپور و معصومه آقاجان‌زاده شایسته تقدیر شدند.

داوران این جشنواره در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه مژده پاک‌سرشت با قصه «میو میو ما زنده‌ایم» را معرفی کردند و سمیه حسن‌پور با قصه «دل سنگ» و ام‌لیلا رضایی با قصه «هیولا» را شایسته تقدیر دانستند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان خوزستان

با اعلام هیئت داوران عنوان‌های برگزیده اول تا سوم گروه نوجوانان بخش ملی به ترتیب به فاطمه عبادی با قصه «مشک و گلو» و زینب طیبی با قصه «تویزه پادشاهی» هر دو از هندیجان و ترنم صید میرزاوند با قصه «پرچم‌دار» از اندیمشک اختصاص یافت و عنوان شایسته تقدیر این بخش را نرگس بحرکانی با قصه «گوش دراز» از هندیجان را کسب کرد.

در بخش ملی، گروه بزرگ‌سالان آسیه رحمتی با قصه «سی فلرا آبادون» از اندیمشک، زینب مقدم با قصه «گرگیعان» از بندر امام خمینی‌(ره) و مرضیه عویدی با قصه «دلم یک دوست می‌خواهد» از اهواز به ترتیب اول تا سوم شدند و عنوان شایسته‌ی تقدیر این بخش را لیلا زکی از اهواز، انیسه وحیدی از مسجدسلیمان، زهره بادره از اندیکا، سکینه شنبدی از هندیجان، عظیم حربیان از دزفول، زهره فرازمند از باغ‌ملک، افسانه ملک هدایت از اهواز و پیمان قنواتیان از هندیجان، به خود اختصاص دادند.

هیئت‌داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، رحیم اسکندری با قصه «جولهری» از اهواز را شایسته‌ی تقدیر معرفی کرد.

در بخش آیینی سنتی با اعلام هیئت ‌داوران مدینه خورشیدی، زیبا علیخانی، فرحناز رحمتی، در بخش گروه نوجوانان، ابوالفضل صفاری‌زاده با قصه «اکوان دیو» از اهواز، زهرا حیات داودی با قصه «رزم رستم و اشکبوس» از آبادان و دونا فرجی با قصه «خوان چهارم» از شوشتر عنوان برگزیده این بخش از جشنواره را به دست آورد و ستایش بهداروند با قصه «نبرد بیژن و گرازان» شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین در بخش آیینی سنتی از بین شرکت‌کنندگان بزرگ‌سال امین کریمیان با قصه «رستم و اشکبوس» از اهواز، نسرین محمودی با قصه «آرش کمانگیر» از شوشتر و حورا تیلا با قصه «تبر» از آبادان رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

جایزه ویژه لبخند مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان نیز به علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «خداداد» از هندیجان رسید.

در بخش «بچه‌های غزه» نیز از سوی هیئت‌داوران؛ از آسیه رحمتی با قصه «زیر درخت زیتون» از اندیمشک، لیلا رحمانیان با قصه «سرباز کوچک» از اهواز و سکینه شنبدی با قصه «خوابی به زیبایی درخت زیتون» تقدیر شد.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان اصفهان

در استان اصفهان از مجموعه ۳۹۸ شرکت کننده در بخش‌های مختلف قصه‌گویی، ۵۸ قصه‌گو در مرحله استانی به رقابت پرداختند و ۱۷ قصه به مرحله کشوری راه یافتند.

بر این اساس، برگزیدگان جشنواره به تفکیک هر بخش معرفی شدند: در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مریم معینی با قصه «روباه دم کله» برگزیده شد.

از میان دختران و پسران بخش مدرن کلاسیک رتبه اول: امیر نخودیان با قصه «چماق قلی میرزا»، آرزو نیک‌زاد با قصه «مش رمضون خارکن» رتبه دوم، معصومه سرجوقیان با قصه «اژدها و آتش دهانش» رتبه سوم و موژان مشک‌دار با قصه «مهمان‌های ناخوانده» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش مدرن کلاسیک از میان زنان و مردان نیزهدی احمدی با قصه «پسری که اسم نداشت» رتبه اول، مژگان کدخدایی با قصه «کنده باخا» رتبه دوم و سیدمهدی امیری با قصه «بادی که خوابش نمی‌برد» رتبه سوم را به دست آوردند.

در این بخش فهیمه آدم‌زاده با قصه «این همه تلق ملق»، پرنیان یارمند با قصه «پادشاه کوچک» و فهیمه حبیبی با قصه «خانه من زمین» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین برگزیدگان بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی به این ترتیب معرفی شدند: رتبه اول ایمان قاسمی با قصه «فاتح خندق»، رتبه دوم نهال جعفریان با قصه «رستم و شغاد» و رتبه سوم یگانه جوانمرد با قصه «زال و سیمرغ».

برگزیدگان زنان و مردان بخش آیینی و سنتی نیز به این ترتیب معرفی شدند: رتبه اول مسعود شاهنگی با قصه «اردشیر و شاپور»، رتبه دوم زینب فتحی با قصه «عشق زال و سیمرغ» و رتبه سوم حنانه مطلبی با قصه «مرگ رستم.»

نازنین‌زهرا حیدری با قصه «از چیزی نمی‌ترسم» در بخش سردار سلیمانی، آرزو طاهری با قصه «دختری با زبان اشاره» در بخش زبان اشاره، محمود صادقی با قصه «رحمت‌الله و کلم» در بخش قصه‌ی لبخند و زهرا سماعی‌نژاد با قصه «مقتل علی‌اکبر» در بخش کودکان مظلوم غزه برگزیده شدند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان گیلان

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان، با معرفی ۱۲ برگزیده به‌کار خود پایان ‌داد.

در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان، صاحبان قلم و اندیشه و علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان صورت ‌گرفت، ۱۲ برگزیده در بخش‌های مختلف تجلیل شدند.

هیئت داوران مرحله استانی جشنواره بیست‌وپنجم در گیلان شامل حسین قربانزاده، مهدی مردانی، امیر تنها، متین حسنی و الهام‌کمال‌پور بودند.

برهمین اساس گروه داوری این رویداد فرهنگی هنری، در بخش مدرن کلاسیک گروه سنی دختران و پسران، عسل شیرین‌پور با قصه «خربرفت»، آنیسا خورسندفر با قصه «دیو دیگ به سر»، و ماهک علیزاده با قصه «گلابتون» را برگزیده معرفی ‌کرد و یکتا رحمتی با قصه «آوازی برای وطن» و فاطمه منتظری با قصه «درصدف» را شایسته قدردانی شناخت.

داوران در همین بخش و در گروه سنی مردان و زنان، هدیه عاشوری با قصه «پلنگ خوب»، طاهره رمضانی‌نژاد و سمیه رنجبر را به ترتیب با قصه‌های «موش کتاب‌خانه» و «هنریتا و تخم‌مرغ طلایی» برگزیده‌ اعلام و رضا پیله‌ور با قصه «آهوی گردن‌دراز» و فاطمه نوروزی را با قصه «گنج در دریاچه مهتابی» شایسته قدردانی ارزیابی ‌کردند.

در این میان هیلیا میرزاخانی با قصه «کیومرث» برگزیده بخش آیینی‌سنتی گروه سنی دختران و پسران و سیتا فرساد با قصه «سهراب و گُردآفرید» شایسته تقدیر معرفی شدند.

همچنین برگزیده گروه سنی زنان و مردان بخش آیینی‌سنتی فاطمه زارعی با قصه «رستم و اکوان دیو» معرفی شد.

هیئت‌داوری هم‌چنین، سیدهفهیمه تولاییان با قصه «کرم سه نقطه» را برگزیده بخش زبان اشاره دانست و سمیه رمضانی با قصه «عروسک نخی» را شایسته تجلیل معرفی‌کرد.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز فاطمه قوامی با قصه «سه‌خواهر»، خدیجه توسلی با قصه «مروارید گمشده»، میترا شکرگزار با قصه «برادردیوانه، برادر عاقل» و حمیدرضا ربیعی با قصه «اسکندرشاخدار» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در ادامه محمد شعبانی با قصه «او یک قهرمان بود» برگزیده بخش سردار سلیمانی، فاطمه نصیر با قصه «یک دقیقه هیس!» منتخب بخش قصه‌های لبخند و فاطمه‌گل‌گلی با قصه «مادر مادر است»، اسما نبات‌پور با قصه «بچه‌های غزه» و فاطمه زهرا کریمی و سنا سوناز به‌ترتیب با قصه‌های «ملکه مهربان و باغچه» و «هرگز کوچ‌نمی‌کنم» برگزیده بخش قصه با محوریت کودکان مظلوم غزه شدند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان خراسان رضوی

آیین پایانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مرحله استانی با رقابت ۵۶ قصه‌گو و معرفی ۱۷ برگزیده برگزار شد.

هیئت داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خراسان رضوی شامل مهتاب شهیدی، معصومه کاظمی، مرضیه ربیع، زهره معماری‌نسب و مریم سلامیان قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان بخش مدرن و کلاسیک کلثوم عزتی‌راد با قصه «پادشاه کوچک غول‌های بزرگ» از تایباد رتبه اول، محبوبه مشهدی‌همت‌آبادی با قصه «لحاف معجزه‌گر» از فریمان رتبه دوم و نسرین نامور با قصه «چغوک» از بردسکن رتبه سوم شدند.

در این بخش از سمانه محمدیان با قصه «گل خنده و گل اخم» از مشهد و مجید صادقی با قصه «ببین و نپرس» از تایباد تقدیر شد.

در این بخش محمدجواد جنت با قصه «مرد جوان و خیاط حیله‌گر» از تربت حیدریه رتبه اول، یاسمین پهلوان با قصه «ننه گلی و سوگلی» از بجستان رتبه دوم، النا جعفرآبادی با قصه «این طرفی و اون طرفی» از فریمان رتبه سوم برگزیده دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک و سارا کردی با قصه «امام رضا علیه‌السلام» از فریمان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش زنان و مردان آیینی سنتی طاها رئسیان با قصه «دیدار با محبوب» از مشهد رتبه سوم را به دست آورد.

درسا نکویی با قصه «ازدواج بانو گشسب» از مشهد رتبه اول، فاطمه موسوی حکم‌آبادی با قصه «رزم رستم و سهراب» از نقاب رتبه دوم، امیررضا حسینی با قصه «سوگ سیاوش» از گناباد رتبه سوم و مهتاب میرزایی با قصه «زال و سیمرغ» از بردسکن شایسته تقدیر بخش دختران و پسران آیینی و سنتی شدند.

همچنین در بخش لبخند الهام حیدری با قصه «ملخ سبز» از تایباد، در بخش نیروی انتظامی مریم توحیدیان با قصه «بوی پیراهن» از مشهد، در بخش زبان اشاره ایمان رنگ‌آمیزی‌طوسی با قصه «خواستگاری» از مشهد، در بخش سردار سلیمانی زهره اکبرابادی با قصه «نقش آخر» از نیشابور، در بخش غزه مرسانا باشهامت با قصه «غزه» از مشهد، در بخش کارآفرینی محمد کافی با قصه «کسب و کار من» از مشهد، و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها عفت مروتی با قصه «ببین و نپرس» از قوچان برگزیده شدند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان خراسان شمالی

هیات داوران بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی قصه‌گویان برگزیده خراسان شمالی را در بخش‌های مختلف معرفی کردند.

برهیمن اساس در بخش مادربزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها نه‌نه کوهستانی با قصه «دختر عمو پسر عمو» برگزیده و اشرف تجلی شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران بخش کلاسیک مدرن رتبه اول را سحر نازمرادی با قصه «خفاش دیوانه»، شاهرخ پهلوان با قصه «سرخی یک لبخند» رتبه دوم، هانیه صفرنیا با قصه «گنج پنهان» رتبه سوم، مهدی قربانی با قصه «جلسه در جاکفشی» و طیبه کوهی با قصه «یکی کم است» شایسته تقدیر شدند.

در بخش مدرن کلاسیک زنان و مردان نیز فاطمه عطاالهی با قصه «کرگدن تنها» رتبه اول، الهه مقصودی با قصه «نان و آب» نفر دوم، فاطمه زارعی با قصه «آن دورها» نفر سوم و زهرا اسدی با قصه «اسکندر جهان» شایسته تقدیر معرفی شدند

همچنین در بخش آینی و سنتی دختران و پسران فاطمه رمضانی با قصه «مرد میدان» رتبه اول، غزل هنرپیشه با قصه «سردار عوض خان» نفر دوم و پرند توحیدی با «قصه اکوان دیو» نفر سوم شد.

در بخش زنان و مردان آیینی سنتی هم فاطمه حصاری با قصه «بانو رودابه» نفر سوم شد.

در بخش سردار سلیمانی معصومه عسگری با قصه «سردار سلیمانی و آهو»، در بخش قصه لبخند الهه دهستانی با قصه «بدمزه‌ترین غذای دنیا»، در بخش قصه نیروی انتظامی صدیقه محمدآبادی با قصه «پلیس جنگل» و در بخش قصه غزه نیز سمیه بهرامی با قصه «دانه زیتون» برگزیده شدند.

گفتنی است تعداد قصه گویان شرکت کننده در مرحله استانی جشنواره بین‌المللی ۴۵ نفر بودند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان کرمان

هیات داوران بیست و پنجمین جشنواره بین­‌المللی قصه­‌گویی استان کرمان متشکل از مهتاب سارونی، زهره منتظری، شیرین کیخایی، بابک دقیقی و زکیه سالاری قصه‌گویان برگزیده این مرحله از جشنواره را معرفی کردند.

در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌­ها معصومه جهانبانی با قصه «مرد روزهای سخت» برگزیده و صغری خواجویی‌نژاد با قصه «یک دیزی و هزار دردسر» و مهین شهمرادزاده با قصه «فرمانده» شایسته تقدیر شدند.

در بخش دختران و پسران بخش مدرن و کلاسیک به ترتیب میثم منصوری با قصه «گوش گوشی»، فاطمه‌سادات قل‌هواللهی با قصه «مادر» و نازنین خواجویی با قصه «هی با من دوست می‌شی» به عنوان برگزیده اول تا سوم معرفی شدند و از ریحانه غلامی با قصه «پرنده طلایی»، هانیه شیری با قصه «اکبر خاکشیر» و کوثر حسینی با قصه «هرچی دیدی هیچی نگو» تقدیر شد.

همچنین در بخش زنان و مردان بخش مدرن کلاسیک احسان بحرینی با قصه «مهندس برق کشانی» رتبه اول، رسول تورنجی با قصه «گنجشک اشی‌مشی» رتبه دوم و محمد ستوده‌نیا با قصه «خروس زری وپیرهن پری» رتبه سوم را به دست آوردند.

در این بخش وجیه بهارستان با قصه «پادشاه بزرگ غول‌ها»، فاطمه اعلایی با قصه «رمال باشی‌ قلابی» و مهرانگیر فخاری با قصه «دختر نارنج و ترنج» شایسته تقدیر شدند.

برگزیدگان بخش دختران و پسران بخش آیینی و سنتی نیز به این ترتیب معرفی شدند: رتبه اول فاطمه‌زهرا سالاری با قصه «نام‌آور»، رتبه دوم فاطمه‌زهرا علی‌توکلی با قصه «سهراب و گردآفرید»، رتبه سوم مونا میرشکاری با قصه «گردآفرید و سهراب»، شایسته تقدیر نیایش حسینی‌نوه با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» و زهرا علیمرادی با قصه «زال ‌و سیمرغ».

در بخش زنان و مردان بخش آیینی و سنتی هم لیلی خسروی با قصه «نقل نامداران» رتبه اول و سیدعلی حسینی‌نسب با قصه «عروسی زال و رودابه» رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش قصه‌گویی زبان اشاره نیز روشنک کیومرثی با قصه «تفکرات کوچک» برگزیده اول معرفی و مهلا رجب‌زاده با قصه «کوچولوی گمشده» شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین فرزانه ایران‌نژاد با قصه «حق انگشتر» در بخش سردار سلیمانی به عنوان برگزیده و حمیده امان‌الهی با قصه «راز سنگ» و فرزانه خسروی با قصه «راز سیب» شایسته تقدیر معرفی شدند.

برگزیده بخش قصه‌ی لبخند نیز طیبه اعتمادی با قصه «ماه عسل» و شایسته تقدیر این بخش مریم دیندار با قصه «سفر بیادماندنی» بودند.

در بخش قصه‌های نیروی انتظامی حسین سعیدی با قصه «مبارزه با مواد مخدر» برگزیده و حسین جمالی‌زاده با قصه «عبور و مرور وسایل نقلیه» شایسته تقدیر شناخته شدند.

فاطمه‌سما جهان‌آبادی، رقیه علیمرادی، طاها علی‌توکلی و فاطمه بهره‌مند (بخش بزرگسال) نیز برگزیدگان بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه بودند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان هرمزگان

بخش استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان هرمزگان با حضور ۵۰ قصه‌گو با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار شد.

بر اساس این خبر هیات داوران در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، عبدالرسول معینی با قصه «ناخدا علی و دلفین‌ها» را به عنوان برگزیده این بخش و آسیه صادقی با قصه «پووو» و خلیل هیتاوی با قصه «شیخ دقوقی» را به عنوان شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش دختران و پسران رتبه اول برگزیدگان به قصه «تورتک» سدنا محمدی تعلق گرفت و ستایش داوری با قصه «آرزوی زنبورک» و فاطمه شفیعی با قصه «نقلی و ماه پیشونی» به عنوان رتبه‌های دوم و سوم معرفی شدند، هم‌چنین داوران این بخش مبینا عبداللهی با قصه «باغ غول» و مبینا بهرامی با قصه «این همه تلق و ملق» را شایسته تقدیر اول و دوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان محمد اکبری‌زاده کهتکی با قصه «دالاهو و ماریون چهل کره» برگزیده اول و مرضیه فیروزی با قصه «بخت بد» و شکیبا بامری با قصه «جناب قورباغه» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در همین بخش سمیه اسلامی با قصه «فرفروک‌های جادویی» شایسته قدردانی شناخته شد.

داوران در بخش آیینی و سنتی گروه سنی دختران و پسران، یکتا سهرابی‌پور با قصه «نبرد رستم و اشکبوس» را به عنوان قصه‌گوی برگزیده این بخش معرفی کردند، همچنین قصه «رستم و سهراب» اسرا برکم و «گردآفرید» ضحی سهرانی حائز رتبه‌های دوم و سوم شدند.

در بخش زنان و مردان بخش آیینی، قصه «بیژن و منیژه» ادریس معینی و در بخش زبان اشاره قصه «ابر» نسا ترابیان به عنوان برگزیده معرفی شدند.

همچنین در بخش‌ سردار شهید سلیمانی بنت‌الهدی شجاعی برای قصه «غیور مرد» و در بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه فاطمه خاوری برای قصه «مرد میدان» عنوان برگزیده را به دست آوردند.

عنوان برگزیده بخش‌ قصه‌های نیروی انتظامی این جشنواره به عمران سعیدی‌فر تعلق گرفت و برگزیده بخش قصه لبخند خالد راهبر برای هنرنمایی در قصه «دله بازیگوش» معرفی شد.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان لرستان

هیات داوران مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی لرستان متشکل از رحمت غلامی، ملوک هاشمی و گلشن حسنوند برگزیدگان بخش‌های مختلف را معرفی کردند.

بر اساس این گزارش در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها شمسی نظری با قصه «به امید خدا» به عنوان برگزیده و زهرا سبزی با قصه «خانم کوچیک» و احترام عالی‌خانی با قصه «ایستاده چون سرو» شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش دختران و پسران رتبه اول برگزیدگان به زهرا یادگاریان با قصه «قوقولشاه»، رتبه دوم به حنانه بهرام‌آبادی با قصه «کک» و رتبه سوم به عسل اکبری‌نژاد با قصه «خرس و کشاورز» اختصاص یافت و ارنواز حسینی با قصه «درخت بخشنده»، مرجان گودرزی با قصه «تو بی‌نظیری» و یانا اشیون با قصه «خاله نارنج» شایسته تقدیر معرفی شدند.

در همین حال در بخش زنان و مردان به ترتیب زهرا اکبری‌نژاد با قصه «شغلوس»، رویا بهرام‌پور با قصه «سفر مرد بی‌لبخند» و آرزو چغلوندی با قصه «بره سرخ و شاهزاده» برگزیدگان اول تا سوم معرفی و راضیه گلمرادی با قصه «فلفل نبین چه ریزه»، اکرم سیفی با قصه «در جستجوی خدا» و خدیجه احمدیان با قصه «خانم کوچیک» شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش آیینی و سنتی نیز کیمیا بیرانوند با قصه «برزو»، آتاناز کمری با قصه «رستم و سهراب» و هستی سمیعی با قصه «خوان هفتم» به ترتیب برگزیده اول تا سوم معرفی شدند.

هم‌چنین زهرا عباس‌پور با قصه «گنجشکی در باران» برگزیده بخش قصه‌گویی با زبان اشاره و همتا ترابی با قصه «سردار» برگزیده بخش سردار سلیمانی معرفی شدند و یلدا ایمان‌طلب شایسته تقدیر این بخش معرفی شد.

قصه‌ی «شغلوس» زهرا اکبری‌نژاد در بخش قصه‌ی لبخند برگزیده شد و «درخت زیتون» هستی قلی‌زاده نیز بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه برگزیده شد.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان مرکزی

هیات داوران مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان مرکزی متشکل از فریده محمودی، محمد صمدیان، رویا هواس‌بیگی، لیلا ابراهیمی و بنت‌الهدی فریدی در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها ملیحه سیفی‌پور با قصه «به دنبال بخت» را برگزیده و عباس حدادقالهری با قصه‌ی «الاغ و شیر» را شایسته‌ی تقدیر معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش دختران و پسران، ثمین خدادادی با قصه «خاله گردن دراز»، مهدی کشاورز با قصه «پادشاه احمق و خدمتکار حقه باز» و ساغر کریمی با قصه ‌ «کفش‌های بازرگان» نفرات برگزیده اول تا سوم معرفی و کیان زارعی با قصه‌ی «لباس پیشگاهنگی» و مبینا سادات‌رضوی با قصه «خانه عروس و مادر شوهر» را شایسته تقدیر معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان رتبه اول به فاطمه نجفی‌مهر با قصه «کله کدو»، رتبه دوم به فاطمه عبدی با قصه «کریم کرباسی» و رتبه سوم به الهام ذاکری با قصه «شیر متعجب» اختصاص یافت و اکرم بیگی با قصه‌ی «مرغ مرده پرواز کرد» و سمیرا حجازی با قصه‌ی «آسیاب بچرخ» به عنوان شایسته تقدیر این بخش معرفی شدند.

در بخش آیینی و سنتی، رتبه اول بخش دختران و پسران به زهرا تقوایی با قصه «نبرد رستم و اسفندیار»، رتبه دوم به علیرضا متقی باقصه «غلام عشق» و رتبه سوم به مشکات عباسیان با قصه «گذر چهارم» تعلق گرفت و آتنا بیات با قصه «درفش غرم»، حسن سزاوار با قصه «خوان هفتم» و برگزیده زنان و مردان بخش آیینی و سنتی معرفی شدند.

در بخش قصه‌گویی با زبان اشاره بیتا کیانی‌پور با قصه «من می‌توانم پرواز کنم»، در بخش سردار سلیمانی محمود محمدی با قصه «حق انگشتر»، بخش قصه‌ی لبخند علیرضا یادگاری با قصه «کچل و دختر ارباب»، بخش قصه‌های نیروی انتظامی سیده‌زهرا میرفیضی با قصه «آقا پلیس مهربان» و بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه فاطمه صفری با قصه «دختری به نام لنا» برگزیده معرفی شدند.

برگزیدگان مرحله آخر بخش استانی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان استان آذربایجان شرقی

نفرات برگزیده و شایسته تقدیر مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در آذربایجان شرقی به شرح زیر معرفی شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، حسن جعفری با قصه «عیاران» برگزیده و مهنوش آمر با قصه «تنبل احمد» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش دختران و پسران رتبه اول به محدثه پاکرو با قصه «گنجشک‌ها»، رتبه دوم به ریحانه آدینه با قصه «نیما» و رتبه سوم به زهرا شریفی با قصه «ببر جوان و انسان پیر» تعلق گرفت و فراز اعلایی با قصه «جشن تولد» شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش زنان و مردان به ترتیب لیلا شعبانی با قصه «محاکمه عجیب»، مهدیه فداکار با قصه «گوی قورشاغی» (رنگین کمان) و سمیه مولوی با قصه «داغلار قیزی ریحان» حایز رتبه اول تا سوم و مهسا یغمایی با قصه «دیو سیاه دم به سر» و سنا شیدایی با قصه «تکم سولماز» شایسته تقدیر معرفی شدند.

هم‌چنین در بخش آیینی و سنتی رتبه اول بخش دختران و پسران به هستی رزمی با قصه «زال و رودابه» رسید و سینا خاکزاد با قصه «رستم وسهراب» شایسته تقدیر این بخش شناخته شد.

در عین حال رتبه اول و دوم قصه‌های آیینی و سنتی در بخش زنان و مردان را به ترتیب یاشار اسکندری با قصه «مهدی نامه» و عباس ستاری با قصه «حسرت ماهنیسی» از آن خود کردند و علی مجیدپور با قصه «نقل روز دهم» شایسته تقدیر این بخش شناخته شد.

بر اساس اعلام هیات داوران مرحله استانی آذربایجان شرقی در بخش قصه‌گویی با زبان اشاره زیبا رحمانی با قصه داوری «آقای خرس» برگزیده و فاطمه رحیمی با قصه «کوتی‌کوتی به عروسی نرسید» شایسته تقدیر شد.

سیمین محمدعلی پور با قصه «سی‌ام» برگزیده بخش سردار سلیمانی، سما شیدایی با قصه «دفیلو پشه» برگزیده بخش قصه‌ی لبخند و فاطمه محمودی با قصه «پاک کن» برگزیده بخش قصه‌های کودکان مظلوم غزه معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =