کد خبر: 334484
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
بازدید 95
راهیابی قصه‌گویان همدان به مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان از راهیابی دو نفر از قصه‌گویان جوان همدانی به بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی به مرحله کشوری خبر داد و گفت: داوری مرحله کشوری این جشنواره هم‌زمان با شب یلدا به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان  از راهیابی دو نفر از قصه‌گویان جشنواره قصه‌گویی به مرحله کشوری خبر داد و گفت: مرحله استانی این جشنواره در تاریخ 23 و 24 آبان ماه برگزار شد.

مریم شریف زاده افزود: 500 نفر در استان همدان در سایت مربوطه برای قصه‌گویی ثبت نام کرده‌ بودند که از این تعداد 320 اثر بارگذاری شده بود.

وی ادامه داد: در این دو روز داوری آثار با حضور داورانی از همدان، استان مرکزی و استان زنجان با توجه به دستوالعمل ارائه شده مورد داوری قرار گرفت و بعد از رأی داوران حاضر در جشنواره استانی، 16 نفر به بخش کشوری راه پیدا کردند.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی استان همدان تصریح کرد: بعد از داوری اثر 16 نفر برگزیده  استانی دو نفر از قصه‌گویان در بخش آئینی- سنتی بزرگسالان به مرحله کشوری راه یافتند.

وی گفت: بهزاد عسگری با قصه  "رستم و سهراب" و سیده سارا حسینی با قصه "بیژن و منیژه" به مرحله‌ نهایی بیست‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان یزد هستند.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: مرحله کشوری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار«با قصه لبخند بسازیم» به میزبانی شهر جهانی یزد و با حضور قصه‌گویانی از سراسر ایران و کشورهای دیگر در 28 الی 30 آذرماه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =