جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میهمان مدارس محروم یزد شد

جمعی از قصه‌گویان مهمان شرکت کننده در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی یزد در آستانه یلدا در جمع دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر یزد قصه‌گویی کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ روز ۲۷ آذر ذر آذرنوای دلنشین قصه‌گویان «یکی بود یکی نبود غیر از خدای مهربون هیچ‌کس نبود» در آسمان یزد طنین‌انداز شد.

دانش‌آموزان و خانواده‌های یزدی که فرصت حضور در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را یافته‌اند یلدای به یادماندنی را تجربه می‌کنند و بهترین قصه قصه‌گویان را با قلبی آکنده از عشق به یاد می‌سپارند تا روزی برای کودکان و نوه‌هایشان و یا در یلدای امسال تعریف کنند.

کودکان امروز، مادران و پدران فردا و پدران و مادران امروز هم بی‌شک پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های فردا هستند و برگزار کنندگان جشنواره، رسالت بزرگی در انتقال مفاهیم ایرانی اسلامی برعهده دارند.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میهمان مدارس محروم یزد شد

در راستای ترویج عدالت فرهنگی در بین دانش‌آموزان تمام مدارس همزمان با برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به میزبانی شهر جهانی یزد در طی این روزها قصه‌گویان حاضر در جشنواره به صورت مستمر با هماهنگی‌های به عمل آمده در مدارس نقاط محروم، مدارس کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر یزد و سایر شهرستان‌های استان یزد اعزام خواهند شد.

در نخستین روز از این جشنواره دو قصه‌گو از استان‌های البرز و فارس به مدرسه منگلی یکی از مدارس دولتی شهر اعزام شدند و در این مدرسه به اجرای قصه برای دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم پرداختند.

زهره باقری از استان البرز قصه «طوطی و بقال» و الهام خسروی از استان فارس قصه «امانتی یک پوتین» را اجرا کردند.

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میهمان مدارس محروم یزد شد

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی میهمان مدارس محروم یزد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =