ارتباط دنیای کودک با دنیای قصه‌گو باعث انتقال مفهوم می‌شود

قصه‌گوی شرکت‌کننده‌ی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: برای انتقال مفاهیم آموزشی خود باید با استفاده از ابزارهای متعدد با دنیای کودک ارتباط سالم گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، میلاد عیوضی با اشاره به مدت زمان فعالیت خود در زمینه قصه و قصه‌گویی و حضور از استان زنجان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردم و این پنجمین دوره شرکت من در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است که از مهم‌ترین عنوان‌ها می‌توان به برگزیده شدن در زمینه ملی و کسب مقام اول و دوم در زمینه استانی می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: در سال جاری در بخش ملی، مدرن و کلاسیک شرکت کردم و داستان من برگفته از کتاب خانم فریبا کلهر نویسنده کودک و نوجوان است که همراه با ابزار و اعمال یک سری تغییرهای جزیی در آن اجرا خواهد شد.

عیوضی با اشاره به نکته‌های تربیتی و آموزشی موجود در داستان انتخابی عنوان کرد: احترام به والدین، گوش دادن به حرف بزرگترها و دید درست داشتن در زندگی از جمله نکته‌های مهمی است که در داستان انتخابی من نهفته است و تلاش دارم تا با ابزار و نحوه بیان این نکته‌ها را به کودکان آموزش دهم.

ارتباط دنیای کودک با دنیای قصه‌گو باعث انتقال مفهوم می‌شود

وی با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ قصه و قصه‌گویی در جامعه و در میان کودکان و نوجوانان گفت: داستان باید فارغ از بخش سنتی سرشار از هیجان باشد تا کودکان را خود جلب کند، مثلا من با صداسازی و استفاده از ابزار و عروسک بخش ارتباط با دنیای قصه‌گویی با دنیای کودک را پیش می‌برم تا با این ارتباط‌گیری بتوانیم نکته‌های آموزشی مدنظر خود را انتقال دهیم.

این شرکت‌کننده بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه تصریح کرد: رسانه‌ای شدن جشنواره‌های قصه‌گویی و فرآیند قصه‌گویی باعث آشنا شدن عموم جامعه با این مقوله مهم است و باید به نقش رسانه در این امر توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: فضای قصه‌گویی در شهرستان سُجاد خیلی متفاوت‌تر از فضای جشنواره‌ای است و من در شهرستان خودم تلاش دارم تا سایر مردم را با جشنواره‌های این چنینی آشنا کنم و باعث جذب این‌گونه افراد شوم.

عیوضی خندیدن مخاطب را لذت‌بخش‌ترین بخش قصه گفتن دانست و عنوان کرد: امید است قصه و قصه‌گویی در عصر حاضر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کودکان از این بخش مهم بی‌بهره نمانند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =