تمامی نسل‌ها مدیون تلاش مرحوم آذریزدی هستند

کریمی، هنرمند و بازیگر قمی گفت: گذشتگان، ما و آیندگان همواره مدیون تلاش‌های مرحوم آذریزدی هستیم و بسیار خوشحالیم که مسئولان استان یزد شرایطی را ایجاد کردند تا نام و یاد این شخصیت برجسته همواره زنده بماند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن کریمی با اشاره به حضور خود در این جشنواره اظهار کرد: در این حضور تلاش شد تا در دو اجرای ویژه به بیان نکته‌‌های مهم برای بچه‌ها بپردازیم و در یکی از اجراها به صورت جامع در مورد یکی از محصولات کشاورزی استان قم و یا به عبارتی «کلم قمری» پرداخته شود که در قالب طنز با جناب آقای قانع مجری توانمند یزدی اجرا شد.

وی افزود: در این اجرا کودکان با اسامی و خواص مختلف این محصول کشاورزی آشنا خواهند شد و اسامی آن را در استان‌های دیگر خواهند شناخت.

این هنرمند قمی با اشاره به نقش مرحوم آذریزدی در قصه‌گویی ایران عنوان کرد: گذشتگان، ما و آیندگان همواره مدیون تلاش‌های مرحوم آذریزدی هستیم و بسیار خوشحالیم که مسئولان استان یزد شرایطی را ایجاد کردند تا نام و یاد این شخصیت برجسته همواره زنده بماند.

وی ادامه داد: استان یزد یکی از استان‌های منحصر به فرد کشور است و هر کدام از استان‌های کشور فرهنگ و سنت ویژه خود را دارند و به واسطه این جشنواره‌ها و اجراها تلاش شده است تا لباس‌های بومی و گویش و لهجه‌های هر استان به کودکان شناخته شود.

کریمی با اشاره به سابقه برگزاری جشنواره قصه‌گویی در کشور تصریح کرد: پایتخت قصه‌گویی برگرفته از معیارهای خاصی است و امید است زیرساخت‌های لازم برای استان یزد فراهم شود تا اتفاق‌های خوبی در راستای نگهداشت این عنوان برای قصه و قصه‌گویی در این استان رقم بخورد.

رسالت کتابخانه سیار، ارائه خدمات فرهنگی به کودکان روستایی است

کریمی در بخشی دیگری از سخنانش گفت: یکی از فعالیت‌های خوب کانون پرورش فکری ایجاد کتابخانه سیار است که عضویت در این کتابخانه‌ها رایگان است.

وی با اشاره به حضور خود در این دوره از جشنواره اظهار کرد: من برای آموزش دوره مربی‌گری سیار روستایی در خدمت عزیزان و همکاران در استان یزد بودم و این حضور مسیر زندگی من در راستای خدمت‌رسانی به کودکان روستایی را در پی‌داشت.

این مربی با بیان اینکه تعداد روستاها در استان قم بسیار زیاد است، عنوان کرد: تعداد نیروهای فعال در این زمینه بسیار کم است و به همین دلیل ما تنها دو هفته در هر روستای استان قم حضور داریم؛ کتابخانه سیار در تمامی استان‌ها وجود دارد.

کریمی فعالیت کانون را یک فعالیت کامل و تخصصی دانست و گفت: فعالیت ۱۸ ساله من در این مرکز باعث بروز و رشد من شده است و بر خود واجب دانستم تا زحمت‌های مربیان و مسئولان کانون را با انتقال تجربه‌هایم به نسل جدید جبران کنم.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با رویکرد مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =