آیین اختتامیه بخش ادبی مهرواره ملی بچه های اربعین به میزبانی استان ایلام برگزار می شود

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام؛ میزبان مهرواره ملی «بچه های اربعین» در بخش ادبی است

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام ، مدیرکل کانون استان گفت: این اداره کل، میزبان مهرواره ملی «بچه های اربعین» در بخش ادبی خواهد بود.
فاطمه رستگار ادامه داد: مهرواره بچه‌های اربعین که به همت و ابتکار ستاد کشوری اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی در میان ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شده و استان ایلام، میزبان بخش ادبی این جشنواره ملی است.
وی ادامه داد: بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان برای آگاهی بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌های معنوی و اجتماعی واقعه عاشورا به ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان و فراهم ساختن زمینه‌ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین(ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان ازاهداف این سوگواره است.
وی تصریح کرد: استان ایلام، در بخش ادبی و در قالب های: سفرنامه نویسی، داستان کوتاه و شعر میزبان برگزیدگان و تقدیرشدگان این بخش خواهد بود.
رستگار ادامه داد: داوری آثار در سه قالب اعلام شده توسط داوران به پایان رسیده و ان شاالله در آئین اختتامیه برگزیدگان و شایستگان تقدیر،اعلام و تجلیل خواهند شد.  
این مقام مسئول افزود: در این مهرواره گروه‌های سنی ۹ تا ۱۱سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) آثار خود را در بخش ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه و سفرنامه نویسی به دبیرخانه ی ادبی در استان ایلام ارسال کرده اند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: آئین اختتامیه  مهرواره ملی بچه های اربعین در بخش ادبی، روز یک شنبه سوم دی ماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان به صورت حضوری و مجازی با دعوت از مهمانان و مسئولین ارشد کشوری واستانی با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =