نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با عنوان "مادرانه" و موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی با اشاره به اینکه قصه انتقال احساس و روایت انسان است گفت: کانون در این سال ها موفق شده قصه را از فضای فرهیختگی به فضای عام جامعه سوق دهد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی،به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی و گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی" با عنوان "مادرانه" با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی روز دوشنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اداره کل کانون استان مرکزی برگزار شد.

نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

انجمن قصه گویی با حضور احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری استان مرکزی ، مادر شهید مدافع حرم "سردار شهید سعید مجیدی" مسئولین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدساستان ،مسئول انجمن قصه گویی کانون استان، مسئولین و مربیان کانون مراکز اراک ، همکاران اداره کل و مادران عضو انجمن قصه گویی اجرا شد .

از نکات برجسته و ویژگی این نشست قصه‌گویی مادر شهید سعید مجیدی با زبان کودکانه و روایت کودکی فرزند شهیدش بود که قصه گویی ایشان حال و هوای معنوی به انجمن داده بود.

نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

دراین نشست احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: انجمن قصه گویی شاخه اراک به خاطر تقاران این دو مناسبت با عنوان «مادرانه» برای تکریم مقام مادر با موضوع "مادر و سردار سلیمانی" برنامه ریزی شد .

نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

منصوری در ادامه با اشاره به اینکه قصه انتقال احساس و روایت انسان است گفت: کانون در این سال ها موفق شده قصه را از فضای فرهیختگی به فضای عام جامعه سوق دهد و در مسیر درست خود گام برداشته است.

مدیر کل کانون در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سردار شهید قاسم سلیمانی پیشنهاد کرد: اتفاق هایی که از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۷ دیماه در زمان شهادت سردار سلیمانی برای هر شخصی میتواند به عنوان یک خرده روایت ثبت گردد و میتوان در قالب قصه که همان انتقال احساس و روایت انسان است این  روایتی ها را انعکاس دهیم.

وی ادامه داد: زبان خانه وجود است. وقتی قصه گو از زبان برای بیان و روایت خودش استفاده می‌کند در واقع وجود خودش را عرضه می‌کند. هر چه قدر این وجود قوی‌تر و اثرگذارتر قصه هم اثرگذارتر خواهد بود حال اگر این قصه سوژه‌ای به نام مادر و آن هم یک شخص خاص و یا اتفاق خیلی خاص باشد این ضریب امر وجودی چقدر افزایش می‌یابد.

نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

در ادامه مربیان و مادران عضو انجمن به قصه‌گویی با موضوع مادارنه پرداختند.

پایان بخش این مراسم هدا لوح تقدیر به مادر شهید مدافع حرم "سردار شهید سعید مجیدی" و قصه گویان انجمن و همچنین عوامل اجرای جشنواره قصه گویی در انجمن قصه گویی شاخه اراک بود.

نشست انجمن قصه‌گویی شاخه اراک با موضوع "مادر و سردار سلیمانی"برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =