نشست آسیب شناسی جشنواره قصه‌گویی

نشست انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری استان مرکزی کانون استان باهدف بررسی و آسیب شناسی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،جلسه انجمن قصه گویی شاخه اراک روز دوشنبه ۱۱ دیماه در مرکز شماره یک اراک با حضور احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،همکاران اداره کل مسئولان و مربیان مراکز کانون استان و اعضای انجمن قصه گویی شاخه اراک با موضوع بررسی و آسیب شناسی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون در سطح استان برگزار و به بررسی نکات قوت و ضعف جشنواره و ارایه  پیشنهاداتی برای تقویت جشنواره بیست و ششم پرداخت.

نشست آسیب شناسی جشنواره قصه‌گویی

احسان منصوری ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرای مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: هدف از این جشنواره که همان مردمی سازی قصه گویی در سطح ملی بود محقق شد و جشنواره امسال برای اتصال نسل های مختلف جامعه فرهنگ سازی کرد و پیام های خوب را در حوزه امیدآفرینی به نسل جوان و کودک انتقال داد  و کانون توانست داستان و قصه را در مجامع مختلف از جمله خانواده و نهادهای رسمی نیز به شکل مردمی تبدیل کند و تا حد بسیار زیادی موفق شدیم قصه را از فضای فرهیختگی به فضای عام جامعه سوق دهیم و به همت تلاش همکاران قصه در مسیر درست خود گام برداشته است.

سپس عوامل اجرایی مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت برگزاری مطلوب‌تر و موثرتر جشنواره‌های آتی مطرح کردند و با حضور مدیر کل و مسئول انجمن قصه گویی نقاط ضعف و قوت این محور بررسی شد.

نشست آسیب شناسی جشنواره قصه‌گویی

یادآور می شود : مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان مرکزی،  ۲۷ لغایت ۲۹ آبانماه ۱۴۰۲ در استان مرکزی برگزار شد که بیش از ۱۷ هزار نفر شرکت کننده در سطح ملی از  ۳۷۷ اثر در بخش ملی در استان داوری شد و با حضور ۵۳ قصه‌گوی راه‌یافته به این مرحله استانی در بخشهای مختلف در استان مرکزی به رقابت پرداختند .

و در نهایت با حضور ۶۰ قصه گو در مرحله پایانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در یزد و مشارکت کشورهای آفریقای جنوبی، انگلیس، لبنان، ترکیه، اوگاندا، اسکاتلند، آرژانتین، فرانسه، تانزانیا، لسوتو و مالزی در این جشنواره به میزبانی استان یزد از ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه۱۴۰۲ به رقابت پرداختند. که در این رقابت بین المللی کسب دو مقام برگزیده اعضای کانون پرورش فکری استان مرکزی بود "علیرضا متقی" در بخش آیینی‌ سنتی در رده نوجوانان به همراه "کیان زارعی گواری" قصه گوی بخش ۹۰ ثانیه ای از استان مرکزی به انتخاب هیئت داوران به بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سهم استان مرکزی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =