کد خبر: 335709
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
فیلم" مادر "ساخته لیلا میرهادی نقد شد

شانزدهمین نشست پاتوق فیلم با نمایش ونقد فیلم مادر به کارگردانی « لیلا میرهادی » برگزار گردید.

به گزارش روبط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شانزدهمین نشست نقد و بررسی فیلم از سری جلسات پاتوق فیلم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انجمن سینما جوان استان هرمزگان برگزار شد.

نوشین فرهادی کارشناس واحدآفرینش های هنری گفت: پس از نمایش فیلم مادر به کارگردانی لیلا میرهادی،فیلم توسط مهیار ارنگ شهرکی منتقد و میهمان این نشست، که دانش آموخته فیلم سازی از دانشگاه هنرهای زیبای مسکو می باشد، مورد نقد وبررسی قرار گرفت.

فیلم" مادر "ساخته لیلا میرهادی نقد شد

وی افزود: در این جلسه از نقد فیلم ابتدا به نقد محتوایی فیلم نامه پرداخته شد "مادر" به کارگردانی لیلا میرهادی اثری درحیطه کودک ونوجوان است ودرباره مادربارداری است که قراراست فرزندی را به دنیا آورد ولی به علت بیماری دیابت وخطرکوری ازسوی پزشکان ازبارداری منع شده است ولی مادر توجهی به این قضیه نمی کند وبعد ازبه دنیا آمدن فرزند دچارنابینایی می شود . این امرباعث بروزاتفاق های در زندگی شخصی او می شود و شیوه فیلمبرداری 35 میلیمتری است.

پس از آن، ساختار نورپردازی فیلم نیز توسط مهیار ارنگ شهرکی مورد نقد قرارگرفت و بخشی از زمان نقد فیلم به این مبحث پرداخته شد، مهیار ارنگ شهرکی که سابقه ی همکاری با کارگردانان بنامی چون داوود میرباقری، سعیدآقاخانی و بهمن گودرزی را دارد. پیرامون تکنیک فیلمبرداری و روانشناسی لنز نیز صحبت هایی را ارائه داد.

عوامل تولید این فیلم نویسندگی و کارگردانی فیلم لیلا میرهادی و مدیرفیلمبرداری برعهده مرحوم محمد رضا شریفی ، تدوین فیلم را مجتبی راعی ، موسیقی را فردین خلعتبری بر عهده داشتند . بامداد انصاریان درآن بازی دارند . مجری طرح " مادر " محمد رضا کریمی صارمی وتهیه کننده فیلم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =