کد خبر: 335791
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
انجمن طنز آفرینش کانون هرمزگان برگزار شد

دومین انجمن طنز آفرینش در سال جاری، با حضور کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی، کارشناس آفرینش های ادبی و ۱۱ نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، در ابتدای این انجمن فاطمه غلامزاده کارشناس مسئول فرهنگی هنری ادبی از اعضا خواستند درباره ی نویسندگان و شاعران مورد علاقه شان و آخرین کتابی که خوانده اند، صحبت کنند.

وی پس از شنیدن سخنان اعضا، به آن ها توصیه کرد در هنگام خواندن کتاب به نام نویسنده، نام شاعر و عنوان انتشارات توجه کنند. وی با اشاره به این که دنیای پیرامون ما بستر غنی ای برای نوشتن هستند و این اتفاق ها سوژه های شما را تشکیل می دهند، از اعضا سوال کرد تا به حال شده در یک موقعیت متضاد مثلاً مراسم ترحیم اتفاق طنزآمیزی بیفتد که آن ها را به خنده بیندازد؟ اعضای حاضر در نشست درباره ی تجربیات خود و اتفاقاتی که برای آن ها رخ داده بود، صحبت کردند.

کارشناس مسئول کانون استان پس از تشریح این موقعیت به عنوان یک موقعیت متضاد که فضای طنزآمیزی را ایجاد می کند، با اعضا قرارهایی گذاشت و از آن ها خواست برای جلسه ی آینده چند شاعر و نویسنده را معرفی کنند. یک داستان یا شعر طنز بخوانند. اتفاق های جالبی را که به نظرشان طنزآمیز بوده یادداشت نمایند. داستان «میز میز است» نوشته ی «پیتر پیکسل» را مطالعه کنند و در نهایت یکی از خاطرات خنده دار خود را که در یک موقعیت ناراحت کننده یا جدی رخ داده است، بنویسند تا در جلسه ی آینده پس از آشنایی با عناصر داستان طنز، آن را به داستان تبدیل نمایند.

در پایان این نشست طاهره مسافری کارشناس ادبی به اعضا یادآوری کردند برای مطالعه و امانت کتاب می توانند از کتاب های موجود در کتابخانه های کانون استفاده کنند.

وی همچنین ضمن تشکر از حضور اعضا، از آن ها دعوت کرد در نشست بعدی انجمن طنز که در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ماه راس ساعت ۱۷ در سالن کنفرانس اداره کل کانون برگزار می گردد، شرکت نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =