کد خبر: 335907
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
بازدید 54
رونمایی از پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و سایر مدیران ارشد در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان و سایر مدیران ارشد در جلسه شورای فرهنگ عمومی در استانداری رونمایی شد.

در این برنامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اظهار کرد: دوسالانه هنرهای تجسمی در تهران برگزار می‌شده است و امسال اولین سالی است که به خارج از استان سپرده شده و همدان اولین استان برای برون‌سپاری این دوسالانه است.

رونمایی از پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: اختتامیه این رویداد بزرگ ملی هنرهای تجسمی حوزه کودک و نوجوان در 15 بهمن در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد البته برای 14 بهمن و ایجاد موج شادی آفرین بین کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری برنامه‌ای با همکاری دستگاه‌ها در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: دو سالانه‌های هنرهای تجسمی یک رویداد هنری و پر مخاطب در کانون است که کودکان و نوجوانان با توجه به استعدادشان در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، سفالگری و عکاسی به ارائه اثر هنری می‌پردازند.

رونمایی از پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه موضوع دوسالانه « خانواده من، اقلیم من» است، گفت: این رویداد اهداف زیادی چون فراهم آوردن زمینه شناسایی و کشف استعدادهای جدید کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، ایجاد فضای رقابتی سالم بین  آنها در عرصه‌ی ملی، انگیزه‌بخشی، جستجو و آشنایی با محل زندگی و اطراف خود، خوب دیدن و... را در بردارد.

وی به تعداد آثار رسیده در هر چهار رشته رویداد ملی هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: به گفته 12 داور که برای هر رشته 3 داور حضور داشتند کارهای بسیار فاخری رسید و انتخاب اثر برگزیده کار بسیار سختی بود و این نشان از توانمندی فرزندان ما دارد.

رونمایی از پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به 9 نفر برگزیده و شایسته تقدیر از استان همدان گفت: کیفیت اثر، ارتباط اثر با موضوع دوسالانه، خلق اثر مطابق با شرایط فراخوان، اصالت اثر (عدم نسخه‌برداری یا کپی)، ترکیب‌بندی متناسب و صحیح، خلاقیت در ایده و نگاه متفاوت و... در آثار افراد برگزیده قابل توجه بود.

رونمایی از پوستر نهمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =