کانون به عنوان نهادمرجع تربیت فکر و پرورش کودکان باقی خواهد ماند/کانون  ریشه عمیقی در حوزه فعالیت های تربیتی دارد

امروز پنجشنبه 28 دی ماه 1402 آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان با حضور امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و جمعی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات کانون لرستان در خرم آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛  امین کمالوندی روز پنج‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ مرکز با حدود ۴ هزار مربی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: این مراکز وظیفه پرورش فکری، ارتقای سطح فهم و زندگی اجتماعی و هنجارهای مورد نظر و نظام تربیتی اسلامی و ایرانی را از سن ۶ سالگی تا ۱۷ سالگی بر عهده دارند که ازاز این تعداد،  30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی در شهر ها و روستاهای سراسر استان لرستان فعالیت می کنند.  
وی با اشاره به فعالیت کانون زبان ایران گفت: ۱۰ زبان زنده دنیا در کشور از سوی کانون زبان آموزش داده می‌شود و آموزش زبان فارسی نیز در بخشی از کشورهای منطقه و فرا منطقه انجام می‌شود و قراردادهایی نیز برای گسترش این آموزش‌ها با کشور چین و چند کشور حاشیه خلیج فارس منعقد شده است.
وی با اشاره به طرح‌های نیمه تمام کانون در لرستان گفت: 3 مرکز در شهرهای نورآباد، کوهدشت و خرم‌آباد با پیشرفت فیزیکی37 تا50 درصد وجود دارد که امیدواریم تا پایان ۱۴۰۳ این مراکز را به بهره‌برداری برسند.
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری با اشاره به اینکه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با کمتر از ۱۰۰ نفر مربی مشغول به فعالیت هستند، گفت: یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری در این سال‌ها راه‌اندازی واحدهای سیار و مراکز پستی و مکاتبه‌ای برای استان است که مربیان کانون به اعضای متعدد به دلیل صعب‌العبور بودن مناطق و زیست عشایری به آنها خدمات ارائه می‌دهند.
کمالوندی با تاکید بر حمایت‌های بیشتر از سوی ستاد کانون و مدیران ارشد استان از کانون پرورش، فکری لرستان گفت: با توجه به وجود استعدادهای ناب و کم‌نظیر لرستان، توجه جدی و حمایت‌های بیشتر باید در این استان صورت گیرد.

هم‌افزایی و هم‌گرایی میان دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم بی‌نظیر است
وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم هم‌افزایی و هم‌گرایی بین دستگاه‌ها به خوبی وجود دارد، گفت: این هم‌افزایی به ویژه در وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اقماری آن با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گسترده است و این نویدبخش اتفاقات خوبی برای کودکان و نوجوانان کشورمان خواهد بود.
سرانه مراکز ثابت در لرستان نسبت به دانش‌آموزان پایین است
کمالوندی با اشاره به اینکه سرانه مراکز ثابت به نسبت دانش‌آموزان در لرستان در سطح پایینی قرار دارد، گفت: افزایش مراکز سیار و تماشاخانه‌های سیار در دستور کار قرار دارد که بتوانند به روستاها و مناطق فاقد مرکز خدمات ارائه دهند.

 

کانون به عنوان نهادمرجع تربیت فکر و پرورش کودکان باقی خواهد ماند/کانون  ریشه عمیقی در حوزه فعالیت های تربیتی دارد

امکان جذب نیروی انسانی با توجه به ضوابط وجود ندارد
کمالوندی در مورد کمبود نیروهای انسانی در مراکز کانون گفت: با توجه به ضوابط اجرایی قانون بودجه در سال جاری امکان جذب نیرو وجود ندارد؛ اما سه اقدام را در دستور کار داریم.
وی ادامه داد: اضافه کردن ساعت کاری همکاران پاره‌وقت تا سقف ۱۲۰ ساعت، جذب مربیانی که به صورت شهریه‌ای، کلاسی و آموزشی با کانون همکاری داشتند و مراحل گزینش را گذرانده‌اند به صورت قراردادهای پروژه‌ای و اضافه کردن ساعت کار همکاران شاغل به صورت اضافه کار و پرداخت ماموریت از جمله این اقدامات هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون گفت: مربیان کانون خوش‌فکر، پرتلاش و عاشق هستند که برخی در هفته ۱۴ منطقه را در بدترین شرایط آب و هوایی پوشش می‌دهند.
وی به ادغام مراکز کتابخانه پستی و مکاتبه‌ای در مراکز ثابت و سیار به منظور جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز به منظور جبران بخشی از کمبود مراکز صورت خواهد گرفت.

‌کانون ادغام نمی‌شود
کمالوندی در مورد ادغام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یا هر نهاد دیگری نیز گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ریشه عمیقی در حوزه فعالیت‌های تربیتی دارد و به عنوان نهاد مرجع تربیت فکری و پرورش کودکان و نوجوانان مستقل باقی خواهد ماند و تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۰۰ مرکز در کانون پرورش فکری گفت: امکان تعطیلی و ادغام کانون با هر جای دیگر وجود ندارد و بودجه بسیار خوبی برای تقویت فعالیت‌های مراکز کانون در نظر گرفته شده که با وجود مربیان پرتلاش، فهیم و دوره دیده این مهم صورت خواهد گرفت.
در پایان این مراسم کمالوندی با اهدای حکمی که به امضای حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسیده است، رضا داوری را به‌ عنوان مدیرکل کانون استان لرستان معرفی و از محمد جواد محمدی قدردانی کرد.

کانون به عنوان نهادمرجع تربیت فکر و پرورش کودکان باقی خواهد ماند/کانون  ریشه عمیقی در حوزه فعالیت های تربیتی دارد

کانون به عنوان نهادمرجع تربیت فکر و پرورش کودکان باقی خواهد ماند/کانون  ریشه عمیقی در حوزه فعالیت های تربیتی دارد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =