اعضای کانون مازندران کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» را نقد کردند

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران در برنامه ادبی دوپنجره با حضور مریم اسلامی کتاب شعر«خداحافظی در خیابان پاییز» را نقد کردند.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست با رویکرد هم‌نشینی پدیدآوردندگان ادبیات کودک و نوجوان با مخاطبان به شکل حضوری و مجازی در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون ساری برگزار شد.

در ابتدای این برنامه اعضای انجمن‌های ادبی کانون با توجه به این‌که از پیش یکی از کتاب‌های شعر مهمان برنامه دو پنجره با عنوان «خداحافظی در خیابان پاییز» را مطالعه کرده بودند، به نقد و بررسی این اثر پرداختند.

در ادامه این نشست مریم اسلامی، پس از شنیدن نقدهای اعضای کانون مازندران به کتاب شعرش به نقدها و پرسش‌های آن‌ها پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه نگاه و اندیشه اعضای انجمن‌های ادبی نسبت نقد این کتاب بسیار برایم جالب و حایز اهمیت است، اظهار داشت: این نقدها بسیار دقیق و فنی بیان شد و نشان‌دهنده این است که اعضای حاضر از توانایی و دانش خوبی در حوزه شعر برخوردار هستند.

وی خطاب به نوجوانان علاقه‌مند به شعر توصیه کرد: لازم است تا علاقه‌مندان از مطالعه آثار متعدد شعری بهره گیرند و در این خصوص همه سبک‌های شعری را بخوانند و به آن اشراف داشته باشند.

این شاعر حوزه کودک و نوجوان در پاسخ یکی از اعضا نسبت به تصویرگری کتاب کودک نیز افزود: تصویرگری کتاب باید ارزش افزوده به متن دهد و مبتنی بر اثر نویسنده و شاعر باشد.

اعضای کانون مازندران کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» را نقد کردند

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت کار در مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و اظهار داشت: مقدس‌ترین کارها و فعالیت‎ها از دور میزهای کتاب‌خانه‌های کانون ظهور و بروز می‌یابد که حاصل تلاش و کار مربیان و اعضای کانون است.

معاون آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به پروژه «قاف» که در این کانون پرورش فکری قرار است اجرا شود نیز اشاره کرد و گفت: قاف به دنبال کشف استعدادهای اعضای ادبی است و قرار است آثار اعضای خود را تا مرحله انتشار اثر، حمایت کند.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت و توانمندی اعضای انجمن‌های ادبی کانون مازندران تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های اعضای کانون مازندران نیز در قاف استفاده کنیم.

گفتنی است: در پایان این برنامه از سوی مدیرکل کانون پرورش فکر مازندران از: فاطمه احسانی، سمیه ابراهیمی، نرجس حق‌شناس، مرضیه آقاجان‌کردی، نرگس حسنی و معصومه آهنگری از مربیان فعال در حوزه جستارنویسی استان تقدیر شد.

یادآوری می‌شود در نشستی دیگر، کارگاه تخصصی شیوه‌های شعرسرایی خلاق از سوی این شاعر حوزه کودک و نوجوان، ویژه مربیان ادبی کانون مازندران برگزار شد.

اعضای کانون مازندران کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» را نقد کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =