نماینده ولی فقیه :مکتب اسلام گنجینه ای غنی برای تربیت فرزندان

مهدی مظهری مدیر کل وجمعی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با حضرت آیت الله عبادی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، در این دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب گفت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان با هدف و موضوع ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان کشور در سال ۱۳۴۵ راه اندازی شد این موضوع پس از صحبت امام خمینی(ره) فرمودند: «سربازان من در گهواره اند » اتفاق افتاد و می توان گفت پس از این بود که نظام طاغوت متوجه اهمیت کودکان و توجه به پرورش فکر ایشان شد . پس از انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهید بهشتی با فعالیت های کانون بیشتر از نزدیک آشنا و از اهداف کانون مطلع شدند و این مجموعه همچنان در عرصه  خدمت باقی ماند.

کانون به دلیل اینکه نهادی حیاتی است و پایه های فکری کودکان و آینده سازان ایران را بنا و مستحکم می کند.

در ادامه آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در استان گفت: مکتب اسلام گنجینه ای غنی برای تربیت فرزندان است، کودکی و نوجوانی از مقاطع مهم و سرنوشت ساز زندگی هر فرد است چرا که افکار کودکان و نوجوانان در این سن شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به جامعه مخاطب مسئولان کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ابعاد مسئولیت کارکنان کانون‌های فکری و پرورش کودکان و نوجوانان در قبال این گروه سنی بی‌نهایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به شیوه تربیتی پیامبران گفت: کار پیامبران الهی تعیین مسیر درست برای افراد جامعه بود که به زندگی بشر شکل می داد.

آیت الله عبادی افزود: مکتب اسلام در زمینه تربیت بسیار غنی است لذا  هر زمان که در جامعه ارزش‌های انسانی اولویت دانسته شده ، به خاطر تبعیت از اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای همه چیز نمونه، الگو و اسوه دارد گفت: اگر زمینه رشد صحیح فراهم شود فرزندان ما هم درست تربیت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  به مسئله فلسطین و تربیت کودکان فلسطینی اشاره کرد و افزود: با وجود حملات سنگین صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی شاهد آنیم که کودکان و نوجوانان فلسطینی از نظر فکری روحیه بالایی دارند و معنای توحید و مقاومت را به خوبی فرا گرفته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =