ضرورت شناخت و تفهیم ادبیات با زبان هنر، به کودکان ونوجوانان

فرماندار ویژه میناب با حضور در شورای فرهنگی کانون پرورش فکری از ضرورت شناخت و تعمیق مفاهیم ادبیات با زبان هنر به کودنا ونوجوانان سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، جلسه شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان هرمزگان با حضور مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب و اعضای شورای فرهنگی کانون در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.
سلحشور ضمن ابراز خرسندی از حضور در شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان هرمزگان گفت: کار در حوزه کودک ونوجوان بسیار ارزشمند است زیرا  در جهت تعمیق مفاهیمی صورت می گیرد که آینده کودکان ونوجوانان را می سازد.
وی افزود: مربیان کانون با  بیشترین تاثیرگزاری در تعلیم و تربیت کودکان ونوجوانان می توانند بیشترین تاثیر را در تعمیق مفاهیم ادبیات داشته باشند زیرا بسیاری از مفاهیم انسانی و تربیتی را با ادبیات می توان به کودکان ونوجوانان آموخت. برای تحقق این هدف باید تعداد افراد تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری و ادبی کانون را  بیشتر کنیم که این نیازمند همکاری وهم افزایی نهاد ها و سازمان ها با کانون پرورش فکری است.

ضرورت شناخت و تفهیم ادبیات با زبان هنر، به کودکان ونوجوانان
هنر و ادبیات ابزاری در راستای کمک به تعمیق مفاهیم رشد فکری و تربیتی است
فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه آموزش مفاهیم تربیتی و آموزشی از طریق هنرو ادبیات می تواند در ذهن کودکان ونوجوانان ماندگار باشد گفت: تعمیق مفاهیم ارزش های انسانی به کودکان ونوجوانان ضروری است زیرا ارزش‌های انسانی ابزاری برای مدیریت روابط انسانی، رسیدن به اهداف و شناخت رسالت زندگی است و ریشه در باورها و اعتقادات اصلی ما دارند.این مفاهیم را می توان با زبان هنر و ادبیات به کودکان آموخت. در واقع یکی از رازهای خوشبختی انسانها، ارتباط با دیگران است.
وی به برگزاری جلسه با اعضای شورای اداری شهرستان در کانون پرورش فکری میناب به جهت همکاری و هم افزایی و همچنین همکاری و تعامل بیشتر آموزش و پرورش با این مرکز تاکید کرد.
پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری استان ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور فرماندار ویژه میناب در جلسه شورای فرهنگی گفت: کانون پرورش فکری حدود 17 سال است که در شهرستان میناب با یک مرکز ثابت و یک کتابخانه پستی فعالیت خود را آغاز کرده است .
مدیرکل کانون هرمزگان ادامه داد:کانون هرمزگان بر اساس ۵ مسئله کودک و نوجوان در هر منطقه استان  سند راهبردی 5 ساله را مصوب کرده است . بر همین اساس با توجه به شرایط هر منطقه، انتخاب نوع فعالیت فرهنگی ، هنری و ادبی را مد نظر قرار خواهد داد.از آنجایی که نیاز است مهارت های خودباوری و اعتماد به نفس کودکان ونوجوانان تقویت شود کانون به صورت جدی روی فعالیت قصه گویی و مهارت های حال خوش زندگی برنامه ریزی کرده است.
وی با تاکید به آموزش های مهارت های کلامی و ارتباطی و تاثیر آن در آینده با اشاره به شعار « آینده ساختنی است و خوب زندگی کردن تمرین می خواهد»  افزود: با توجه به اهمیت آموزش مهارت های ارتباطی و کلامی سلسه نشست هایی به جهت افزایش مهارت های زندگی و فرزندپروری به صورت تخصصی و مستمردر مرکز فرهنگی هنری میناب برنامه ریزی شده است.

ضرورت شناخت و تفهیم ادبیات با زبان هنر، به کودکان ونوجوانان
ضرورت راه اندازی  کتابخانه های سیار روستایی در مناطق مختلف شهرستان میناب
مدیرکل کانون هرمزگان با نگاه ویژه به حوزه شرق استان هرمزگان افزود: برای اجرای فعالیت های اثربخش کانون در شهرستان های بشاگرد و رودان که فاقد مرکز فرهنگی هنری هستند به جد در حال پیگیری هستیم. در حال حاضر توانسته ایم  این مناطق را از طریق کتابخانه های پستی و بخش مکاتبه ای کانون تحت پوشش در آوریم.
وی با تاکید به ضرورت در مناطقی که کانون پرورش فکری مرکز ندارد به طرح کشوری «یاسمن» پرداخت و گفت : بدلیل ضرورت حضور کانون و بهره مندی همه کودکان ونوجوانان از خدمات و برقراری عدالت فرهنگی طرح جدیدی به نام طرح یاسمن از استان هرمزگان راه اندازی شده است .  تاکنون روستاهای دوهو، دمشهر و کلاهی و سندرک  مناطقی  هستند که در شهرستان میناب در طرح یاسمن قرار گرفته و به تقویت پایگاه ها بااهدا کتاب پرداخته شده است.
پشتکوهی با اشاره به تک نیرو بودن مرکز میناب و نیمه فعال بودن مرکز پستی افزود: با توجه به وسعت شهرستان میناب و تعداد زیاد روستاها در این مناطق راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی به جهت خدمت رسانی فرهنگی به کودکان ونوجوانان بسیار ضروری دانست .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =