کد خبر: 336460
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
برگزاری انجمن شعر آفرینش در آستانه ی دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی

ششمین نشست انجمن شعر آفرینش در سال جاری، با حضور علی آموخته نژاد نویسنده، شاعر و منتقد هرمزگانی، کارشناس و مربیان آفرینش های ادبی و اعضای انجمن شعر آفرینش در تاریخ نهم بهمن ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان، در ابتدای این نشست طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی ضمن عرض سلام و خوشامدگویی به میهمان برنامه، از وی به خاطر قبول دعوت و حضور در انجمن تشکر کرد. سپس عبدالحمید انصاری نسب مربی ادبی و مسئول انجمن شعر آفرینش، علی آموخته نژاد را به اختصار به اعضای انجمن معرفی نمود.

در این نشست شعرهای نیایش عظمایی، معصومه پودات و اسماعیل دلشادی توسط ثنا قنبری نسب و رقیه حیدری زاده و فاطمه شهرکی نیا نقد و بررسی شد. سپس علی آموخته نژاد کارشناس میهمان به ارائه ی نظرات خود درباره ی شعرهای قرائت شده پرداخت. 

وی بر سه عنصر اندیشه، زبان و تخیل در شعر تاکید کرد و گفت: زبان پخته با تمرین و نوشتن بسیار به دست می آید. بخش زیادی از تخیل نیز به تمرین باز می گردد. و اما اندیشه به شاعر کمک می کند جامعه را تجزیه و تحلیل کند. اندیشه نشان می دهد شاعر در کجا ایستاده است و از چه زاویه ای به جامعه ی خود نگاه می کند.

وی افزود: اشعار شاعران بزرگ ادبیات فارسی و تاریخ ادبیات ایران نشان می دهد این سه عنصر از دیرباز نیز مورد توجه شاعران نام آور هر عصر نظیر مولوی، سعدی و حافظ نیز بوده است.

گفتنی است در ادامه ی این نشست، میهمان برنامه، کارشناس و مربیان ادبی و اعضای انجمن شعر به خوانش اشعار خود پرداختند.

شایان ذکر است علی آموخته نژاد شاعر و نویسنده ی هرمزگانی متولد ۱۳۵۳ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته ی زبان و ادبیات فارسی و به کار تدریس ادبیات مشغول است. مجموعه شعر او "یک پنج شنبه یک پیاده رو" در سال ۱۳۷۹ برگزیده ی اولین جایزه ی شعر امروز ایران (کارنامه) شد.

از این نویسنده ی هرمزگانی کتاب "ملک محمد دوری و سیهرو" (نمایشنامه)، "قصه ی یک غول بیابانی" (یک داستان تخیلی)، "الاغ ما نمکدون گیر کرده پاش تو قندون" (مجموعه ی سه نمایشنامه) نیز به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =