کد خبر: 336521
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
بازدید 52
«آقامعلم» یک مبارز انقلابی بود  

شهید محمد طالبیان (معلم انقلابی گروه ابوذر) که بعد از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ عازم جبهه‌ها شد که در سال 70 برای سرکوب منافقین در منطقه خانقین عراق به شدت مجروح شد که همرزمانش موفق به انتقال وی به عقب جبهه نشدند و همانجا به شهادت رسید و پیکر مطهر شهید محمد طالبیان هیچگاه به وطن بازنگشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اعضای  مرکز فرهنگی- هنری شماره یک شهرستان نهاوند به همراه مربی مسئول خود در اولین روز از دهه فجر با خانواده معلم شهید حاج محمد طالبیان، اسوه ایثار و مقاومت دیدار کردند.

در این دیدار کرمی ضمن تبریک دهه فجر و اعیاد ماه رجب گفت: شهید طالبیان از افتخارات شهر نهاوند و استان همدان است.

وی افزود: این شهید والامقام یک الگوی بزرگ برای نوجوانان است که باید زندگینامه ایشان برای کودکان و نوجوانان بازگو شود.

«آقامعلم» یک مبارز انقلابی بود  

در ادامه فرزند شهید حاج محمد طالبیان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی پدرش گفت: ایشان توجه خاصب به نماز اول وقت و نماز جماعت داشتند.

وی افزود: صداقت، کمک به زیردستان و ولایت‌مداری از دیگر ویژگی‌های بارز این شهید بود.

فرزند شهید خاطرنشان کرد: پدرم یک معلم نمونه بود و هرگز شیفته مقام نشد؛ او در زمانی که شهردار بود حقوقش با کارگرانش یکسان بود.

وی با اشاره به گروه ابوذر اظهار کرد: گروه ابوذر از مبارزان انقلابی در قبل از پیروزی انقلاب و از اهالی شهرستان نهاوند بودند که این گروه یادگار گران سنگ پدرم بود.

فرزند شهید گفت: این گروه انقلابی مبازر که توسط ساواک دستگیر و شکنجه شدند مزین به  نام صحابی صبور، مقاوم و با بصیرت پیامبر(ص) بود که در نهایت توسط ساواک به شهادت رسیدند.

در پایان این دیدار از همسر شهید طالبیان توسط اعضای کانون تقدیر به عمل آمد.

«آقامعلم» یک مبارز انقلابی بود  

گفتنی است شهید محمد طالبیان (معلم انقلابی گروه ابوذر) در تاریخ هفتم دی‌ماه سال 1316 در نهاوند دیده به جهان گشود، او با وجود سختی‌های دوران رژیم ستم‌شاهی به آموزش و تحصیل علم پرداخت و توانست مدرک لیسانس ادبیات را در آن زمان اخذ کند. طالبیان 6 نفر از بهترین‌ها دانش‌آموزان خود را از مدارس مختلف جمع‌آوری کرد که بعدها همین 6 نفر گروه انقلابی «ابوذر» را تشکیل دادند.

اعضای گروه انقلابی ابوذر نهاوند پس از دستگیری توسط ساواک، در سحرگاه 30 بهمن سال 1352 به دستور مستقیم شاه، در پارک چیتگر تهران مظلومانه به شهادت رسیدند،  شهید طالبیان این معلم خستگی‌ناپذیر در روز 12 فروردین سال 1370 زمانی که منافقین تحرکاتی را در مرزها داشتند، در عملیات سرکوب منافقین (عملیات مروارید) در منطقه خانقین عراق در درگیری با منافقین کوردل به شدت مجروح شد که همرزمانش موفق به انتقال وی به عقب جبهه نشدند و همانجا به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید محمد طالبیان هیچگاه به وطن بازنگشت. این شهید در سال 1390 به عنوان شهید نمونه کشوری از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد.

در جایگاه رفیع این شهید بزرگوار همین بس که مقام معظم رهبری چند سال پیش در دیدار با برگزارکنندگان کنگره شهدای استان همدان از او به نیکی یاد کرده و گفتند که در دوران مبارزات انقلابی و اسارت در زندان‌های ساواک با او آشنا شده‌اند.

حضرت امام خامنه ای در این دیدار افزودند: «باید یاد این مرد زحمتکش و مبارز واقعی را که ما می‌شناختیم، گرامی بداریم». 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =